ועדת השחרורים במקום מושבה בבית הסוהר מעשיהו קבעה הבוקר (רביעי) כי אין בסמכותה לדון בבקשתו של המחבל וליד דקה, אחד מרוצחי החייל משה תמם ב-1984, לשחרור מוקדם. בני משפחתו של תמם ז"ל הפגינו מחוץ לכלא מעשיהו.

אחייניתו של תמם ז"ל, ד"ר אורטל תמם, אמרה למעריב: "הקלה גדולה מאוד. הרוצח היה צריך להיות בוועדה מיוחדת מלכתחילה, ולצערנו נעשתה טעות אנוש או טעות מכוונת כדי להקל על הרוצח. עברנו שבועיים מאוד קשים כדי להילחם בגזרה הזו, וגם אם בא כוחו של הרוצח יחליט לערער אנחנו ננצח. עם ישראל איתנו, לא מוכנים לתת פרס לטרור".

הוועדה אינה דנה בעניין שחרורו של דקה, אלא בזהות הוועדה שתכריע בנושא, כלומר, האם ועדת השחרורים לאסירים תהיה זו שתקבע אם המחבל ישוחרר או לא, או לחלופין, האם ועדת השחרורים המיוחדת בעניין אסיר עולם תהיה זו שתכריע אם דקה ישוחרר, כפי שסנגורו של דקה מבקש.

"אני מתבייש, אנחנו נמצאים פה בסיטואציה כל כך ברורה, עומדים וצריכים לצעוק, האזרחים, המשפחה ואנחנו בפרלמנט, את הדבר הברור - שלמחבלים מגיע עונש אחד והוא עונש מוות, המחבל הרוצח הנבל הזה, לא ריחם על משה לפני שהוא רצח אותו, הוא עינה אותו, אין סיבה שאנחנו נרחם עליו, וכבר למדנו מחז"ל שכל המרחם על אכזרים, סופו שמתאכזר על רחמנים. אנחנו במדינה ריבונית צריכים לדרוש את הדבר הברור, שרוצח שפל של חייל בכלל מעז לבקש רחמים כי הוא חולה", נאמר בין היתר על ידי המוחים. 

הפגנות מחוץ לכלא מעשיהו, צילום: אבשלום ששוני
אמש שלח חה"כ סימון דוידסון ('יש עתיד') מכתב אל שר המשפטים בנושא: ״אני קורא לך לפעול ככל יכולתך על מנת שהרוצח הנתעב של משה תמם ז"ל, וליד דקה, יסיים את חייו בכלא״.