איש המוסד לשעבר, שמצא את מותו בהתהפכות הסירה באיטליה השבוע, הובא היום (רביעי) למנוחות בהלוויה באשקלון.

גופתו של ההרוג הישראלי באסון התהפכות הסירה בצפון איטליה בדרכה לישראל
אסון באיטליה: גמלאי כוחות הביטחון נהרג בהתהפכות סירה בצפון המדינה 

ראש המוסד, דוד ברנע, ספד לו: "הוא נהרג בתאונה טרגית במהלך נסיעה מטעם המוסד לאיטליה. אני הכרתי אותו מנסיעה משותפת אחרת ומשירות משותף רב שנים בארגון. במעמד זה אני מבקש לדבר עליו כהאדם, החבר, איש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, שהקדיש את חייו הבוגרים לביטחון המדינה".

ברנע סיפר: "הוא הצטרף אלינו מיד לאחר שירותו הצבאי ומימש שירות משמעותי וייחודי לאורך עשרות שנים במוסד. אחיו ואחיותיו, בניו ובנותיו, אתם הייתם משפחתו. במובנים רבים, אנחנו, חבריו במשרד, היינו לו למשפחה נוספת. הכרתי אותו כמקצוען ברמה הגבוהה ביותר, בעל נועם הליכות, אוהב אדם, טוב לב, רגוע ושקט. דמותו מצטיירת לי עם חיוכו הקבוע, עם גומות החן שלו. אפשר לכנותו "לב טוב".

"הוא היה איש של אנשים, תמיד היו סביבו מבוגרים וצעירים, זרים וישראלים, ועם כולם ידע לדבר בשפתם, תרתי משמע. עם כולם דיבר באופן רגוע, מכבד ומאוד מכובד. הוא התמחה בתחומים ובשיטות פעולה חלוציות, במבצעים הרבים בהם לקח חלק במהלך שירותו המגוון בארגון שלנו. תמיד היה שקט ורגוע. הכל נהג לומר, גם כשלא היה פשוט בכלל. השקט והביטחון העצמי שלו איפשרו לו להתמודד באפקטיביות עם מצבים מאוד מורכבים", סיכם.

האסון באגם מאג'ורה באיטליה

ראש האגף של הסוכן ספד לו גם כן: "נפרדנו לפני הנסיעה שלך, בראש ובזכרון שלי זה קרה ממש אתמול. היינו אתה ואני, בקומה שלנו ליד המעקה זכוכית. אתה באת מצוייד בחיוך הנצחי שלך ואני, בפעם המי יודע כמה, בניסיון שכנוע שתחזור לשירות מלא - ניסיון שהסתכם בחיוך רחב יותר שלך, אבל אני שוב פעם נשארתי ללא מענה. ניסיתי לשכנע אותך, גמלאי שעדיין מסתגל, שככל שתהיה איתנו יותר בשטח, אולי תשכח בסוף לרגע שאתה פנסיונר. האמת, שזו הדרך שמצאתי באותו רגע כדי להגיד לך כמה אנחנו צריכים אותך, אוהבים אותך, רוצים להנות מהקסם שלך יותר. עוד יותר". 

הוא המשיך: "אתה כמובן חייכת, קצת הובכת. הרגשתי שחששת שמא אפליג בשבחים עליך בפניך, משהו שהצניעות שלך לא תסבול יותר. ועכשיו באתי לומר לך לא רק בשמי, בשם אגף שלם, עד כמה אני מצטער. אנחנו חבריך על פני תבל, מצטערים שלא הספקנו לומר לך עד כמה ראינו בכך איש מקצוע, דוגמא ומופת. מן הסוג שכל כך מעט מהם יש. רצינו להזכיר לך עד כמה הערכנו את טוהר המידות שלך, היית איש צנוע, נעים הליכות, כזה שמכיר מול כל אתגר רק את המילה כן. סלח לי, סלח לי שאיחרנו, באנו לומר לך עד כמה ראינו בך איש של מעשה, תמיד תכליתי, כמו שנאמר: בלי אגו. מסור, וללא חטא".

כזכור, סוכן המוסד לשעבר, בן ה-50, מצא את מותו על סיפונה של ספינה שטבעה באיטליה, עליה שהו 20 סוכני מודיעין ישראלים ואיטלקים. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית באיטליה, הישראלים ששרדו את האסון הושבו במהירות לישראל במטוס צבאי.