הלוויתה של סמל ליה בן נון ז"ל, שנהרגה בתקרית הביטחונית בגבול המצרי, נערכה היום (ראשון) בשעה 16:30 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.

"הבטחת שאנחנו לתמיד אבל נשארתי לבד": חברתו של סמ"ר אוהד דהן ספדה בדמעות
"לא חשבתי שאפסיד אותך": אורי יצחק אילוז הובא למנוחות  
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו
אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים

בהלוויה נאמר, בין היתר: "ליה, את המסע שלך צלחת בזכות השאיפה למצוינות, החתירה למגע, והרעות מול חברייך למחלקה, יכולתייך התבלטו בקרב הלוחמים והלוחמות בפלוגה, ניחנת בכישורי הובלה, והיית עתידה לצאת לקורס מפקדים ולהרחיב את מעגלי ההשפעה שלך. דמותך התאפיינה בנתינה אינסופית, ראית כל אדם ואדם במחלקה, היית עוגן עבורם, וכל זאת עם חיוך על הפנים וחדוות עשייה, נכנסת ללב של כולנו, השארת חותם בגדוד". 

ראש עיריית ראשון לציון אמר: "אתמול בבוקר נעצר עולמנו, עם היוודע של הירצחה של ליה. עיר ומדינה שלמה עצרה את נשימתה. אבל זה לא משתווה לכאב ולסבל שאתם חווים, משפחתה, הוריה וחבריה הקרובים. מכל מקום ניבטות אלינו עיניה של ליה, חיות שמחות, עם כל כך הרבה חלומות ושאיפות לעתיד, חלומות שנגדעו בבת אחת. רק לפני שבועיים חגגה ליה יום הולדת 19, ועל אף שחגגה את יום הולדתה בצבא, התגאתה לספר שזה לא היה נורא לחגוג בבסיס, כי יש את החברים שכבר הפכו עבורה למשפחה. כזו הייתה ליה, כבשת בסערה את כל מי שנקרה בדרכך. יעידו עלייך חברייך ומחנכייך, עזרת לכולם. עוד כשהיית בכיתה י"א הודעת שאת תהיי לוחמת קרבית. היה חשוב לך להיות לוחמת ולשרת את המדינה בשירות משמעותי, ולא וויתרת עד שהגשמת. הרמת את עצמך ובחרת להמשיך ולא לוותר. צעירים בני 19 צריכים לחיות ולבלות, ולא להיקבר בגיל כל כך צעיר". 

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "אנחנו ציינו עד לא מזמן את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בתפילה שעד יום הזיכרון הבא לא יתווספו עוד שמות והמחיר הכבד הזה, והנה ליה וחבריה מצטרפים למחיר הדמים היקר הזה שאנחנו משלמים כדי לחיות באופן עצמאי במדינה יהודית של העם היהודי אחרי 2000 שנה שלא היו לנו, וליה היא גיבורה שנפלה על משמר המולדת, שנפלה כדי לתת לכולנו כאן שלום וביטחון. אני לא זכיתי להכיר את ליה באופן אישי, אבל אחרי הפיגוע הנורא למדתי להכיר אותה דרך הרשתות החברתיות, ראיתי את החיוך ואת שמחת החיים, ראיתי איך היא מרקידה את החברים, שמחה איתם יחד, ליה - ליה שכולה לב, תחסר מאוד לכם, משפחת בן נון, ולעם ישראל כולו. ליה נוחי על משכבך בשלום ובעזרת השם אני מאחל לכם, משפחת בן נון, שתנחומו מהשמיים". 

הלוויתה של ליה בן נון ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתה של ליה בן נון ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

אחותה של ליה: "אני אוהבת אותך, כבר מתגעגעת אלייך, את היית קרן שמש ולב, את היית השמחה, היית הכול. היית הצמד שלי. מעבר להורים, הדם שלי, תמיד הצחקת אותי, דאגת לי לא משנה מה. עכשיו לא יהיה לי למה לדאוג. אני מבטיחה לשמור על כולם ולזכור אותך. נהיה חזקים בשבילך, נהיה משפחה שמחה בשבילך. אני אדאג למטה ואת תדאגי למטה לקרובי המשפחה, בסוף נפגש. תודה ליה שזכיתי להיות אחותך. את מהממת ואני אוהבת אותך. תודה לכולם שאתם מחזקים אותנו". 

סמל ליה בן נון נהרגה אתמול מירי בפיגוע אתמול בגבול מצרים. בתקרית הביטחונית נהרגו עוד שני חיילים נוספים, סמל-ראשון אורי יצחק אילוז וסמל-ראשון אוהד שמעון דהן. גופותיהם נמצאו בעמדת השמירה סמוך לגבול המצרי, לאחר שנורו ע"י מחבל שחדר אל תוך שטח ישראל.

האירוע החל בשעות הלילה המוקדמות, עם סיכול הברחת סמים שלושה ק"מ צפונית מזירת התקרית. עם זאת, בצה"ל הדגישו כי טרם נקבע קשר בין סיכול ההברחה לירי על הלוחמים, כאשר שני כיוונים נבדקים במסגרת החקירה: פיגוע או נקמה על סיכול ההברחה. בצה"ל ציינו כי מדובר באירוע חריג מאוד ומדגישים כי לא היו שום תקיפות אוויריות.