הלוויתו של סמל-ראשון אוהד שמעון דהן ז"ל, שנפל בפיגוע הירי הקשה שאירע אתמול בגבול מצרים, נערכה היום (ראשון) בבית העלמין הצבאי בעיר אופקים. בן דודו ספד לו: "הגענו לארוחה משפחתית אצל סבתא שלי באופקים, כמו כל שבת. מגיעים מתיישבים ושומעים על תקרית שהייתה בגבול. מתחילים לחשוש ואוהד לא עונה".

ליה בן נון, שנהרגה בפיגוע בגבול המצרי, הובאה למנוחות בראשון לציון
"לא חשבתי שאפסיד אותך": אורי יצחק אילוז הובא למנוחות 

"לוחם בנשמה שלא ויתר לעצמו": משפחתו של דהן ספדה לו
אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים

"מקבלים את הבשורה ומתחילים לעכל את הסיטואציה הלא אפשרית הזאת. ככה קיבלנו את הבשורה. גדלנו ביחד, כל הבני דודים. אוהד בתור ילד היה השתוטניק של המשפחה, תמיד הרגשנו שהוא בחדר", הוסיף.

משפחתו של אוהד דהן ז"ל סופדת לו. צילום: ארנולד נטייב

דנה, בת זוגו של אוהד, ספדה בכאב:  "גבר אמיתי שלי. ג'נטלמן שלי. איך הלכתי לי ככה. אחרי כל מה שתכננו. הבטחת לי שאנחנו לתמיד. נשארתי לבד. הייתי גאה בך, אני רוצה שכל העולם ידע. החלום שלך היה לסכל ולהצל את מי שסביבך".

עוד ספד לו בן דודו: "אוהד היה גיבור. לא היה לו פחד בעיניים. ברור לנו שהוא זה שיסתער ויעשה את זה ראשון ויגן על המדינה ועל כל מי שהיה איתו שם. גיבור, ילד של המדינה. אנחנו מחכים לתחקיר הרשמי של צה"ל שייצא. דיברנו לפני שבוע פעם אחרונה, חג שבועות. ישבנו כאן בבית שלו ומדברים על כמה כיף שאוהד יצא". 

לוחם צה''ל, סמל-ראשון אוהד דהן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
לוחם צה''ל, סמל-ראשון אוהד דהן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"הוא היה אדם שובה לב. הוא תמיד היה שטוטניק. הוא אמר שזה מה שמשאיר אותו צעיר. הוא תמיד ידע למצוא את הטוב בכל סיטואציה", הוסיף על בן דודו. הוא סיפר על חג המימונה האחרון: "במימונה האחרונה דאגת להרים את האווירה כי זה פשוט אתה. הוא היה נרגש לקראת הגיוס, רצה להיות רק קרבי. הוא גיבור וככה תזכרו אותו. אנחנו ננצור אותך לתמיד בליבנו. אנחנו אוהבים אותך".

להב ושוהם דהן, אחיו של אוהד ז"ל ספדו לו: "הוא היה הרבה יותר מאח גדול בשבילי. עשינו הכל יחד, היינו כל כך קרובים. כששמעתי מה קרה, לא ידעתי איך לדבר ולנשום. לאחי אהוב, היית עבורי עולם ומלואו, מילאת אותנו בשמחת חיים. תשאר בליבנו תמיד. הבית התמלא בשמחה שלך".

עוד אמרו בכאב: "תמיד ידעת איך לחזק אותי. היית סלע עבורי. זה הורג אותי מבפנים לדבר עליך בלשון עבר. שיחתנו האחרונה הייתה לפני שבוע, כמה דברים לא הספקתי להגיד לך, הלוואי הייתה לי עוד שיחה אחת איתך. רק אתה הבנת אותי. אני מתגעגע לחיוך שלך. אוהב אותך אחי היקר".

יעקוב, חברו הקרוב של אוהד ספד לו: "אנסה לעצור את הדמעות. לכתוב עליך בלשון עבר זה בלתי אפשרי. הכרנו בתור ילדים, מאז ומתמיד היית ילד כובש ביופי ובאופי המיוחד שלך. הכנסת אור ושמחה בכל מקום שהיית בו. נדהמתי להיות איזה גבר הפכת להיות. היום אתה לא רק גאווה למשפחה, אתה גאווה לאומית".

"אתה נבחרת להיות אהוב מלכות. הייתי רוצה לומר כמה מילים שאני חושב שהיית אומר למשפחתך מתוך שיר: 'אמא אני אוהב אותך באמת. הכי מדהימה בעולם. אם יקרה לי משהו תחייכי בגאווה, אני אוהב אותך. אבא אתה גבר גבר אני אוהב אותך אהבת אמת. אני מתגעגע אליכם, אני אוהב את המדינה שלי', אני אוהב אותך אחי", הוסיף.