סוף החרם: לאחר הסעה, הסתיים החרם בחברה החרדית על מאפיית אנג"ל, זאת לאחר שירון אנג'ל, המנכ"ל ובעלי השליטה במאפייה, שלח מכתב התנצלות רשמי. החרם החל לאחר שהשר לשעבר עמר בר לב, שמונה לאחרונה ליו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, השתתף בהפגנה שנערכה בבני ברק, מול ביתו של הרב גרשון אדלשטיין ז"ל.

"החבל מתהדק על צווארם": נכד מייסד מאפיית "אנג'ל" במתקפה קשה כלפי החרדים
עמר בר לב הצטלם בהפגנה - והחרדים מאיימים להחרים את החברה בראשותו

כעת מתברר, כי הנשיא הרצוג פעל ליישוב המחלוקת, לאחר שהוביל את בר לב להתנצל בפני משפחתו של הרב אדלשטיין ז"ל. "משפחת אנג'ל ועובדי החברה מביעים תנחומים כנים בצער כבד, על לכתו של מנהיג התורה בישראל", נכתב בתחילתו של המכתב.

עוד נרשם במכתב ההתנצלות: "בחודש האחרון יו"ר הדירקטוריון של החברה השתתף כאדם פרטי ולא במסגרת תפקידו בחברה בהפגנה בבני ברק. היינו אמורים להבהיר זאת מיד לאחר קיומה של ההפגנה ולהביע צער בשמנו. בזמן אמת חשבנו כי תגובה כזו תכניס את החברה לעניינים פוליטיים מהם אנו נמנעים להיות מעורבים במשך עשרות בשנים. אך דווקא שתיקה זו, התפרשה כפגיעה נוספת, ועל כך אנו מצטערים מעומק הלב".

הוא ביקש להבהיר: "לא הייתה ולא נעשתה כל אמירה פוגענית, או מעשה זה או אחר מטעמה של החברה או על דעתה של מי מהאנשים המזוהים עם החברה או עובדיה".

לסיום, נכתב: "חברת אנג'ל מכבדת ומשרתת שנים רבות את הציבור החרדי, תווך הקפדה על כשרות מהודרת, ושמירה על יחסים טובים עם מגוון האוכלוסייה החרדית, ומעסיקה רבים מבני הציבור החרדי. אנו מתנערים מהדברים שיוחסו לנו, אנו מתנצלים על ששתקנו עד כה, המטרה הייתה הפוכה, ולא נועדה להיות 'שתיקה כהודאה'. ועל זה נאמר - 'מודה ועוזב ירוחם'. 

אבי רבינא: בניסיון להחזיר כוח הקניה החרדי, חברת אנג'ל לא מסתפקת בהתנצלות בבית הרב אדלשטיין, ותפרסם החל מהערב מודעות רחוב בכל הריכוזים החרדים עם ההתנצלות המלאה על הפגיעה בכבוד התורה @AviRabina pic.twitter.com/suyoz6EWNn

— חדשות המוקד (@hamoked_il) June 4, 2023

כעת מתברר כי מי שהיה מעורב בנושא, והוביל לסיום הסאגה, הוא לא אחר מנשיא המדינה יצחק הרצוג. ביום רביעי האחרון, הגיע הנשיא  לבית הרב גרשון אדלשטיין ז"ל. בשיחה עם בני משפחתו, דיבר הרצוג בין היתר, על המצב בחברה הישראלית, על "הפילוג בעם ועל חשיבות הרגעת הרוחות. 

במהלך השיחה, עלתה סוגיית מאפיית אנג'ל, והחרם בעקבות התבטאותו של בר-לב. בהמשך, שוחח הנשיא גם עם בר לב, מה שהוביל להתנצלות מצידו, וליישוב המחלוקת. 

הרב גרשון אדלשטיין ז\'\'ל (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
הרב גרשון אדלשטיין ז\'\'ל (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

יו"ר ש"ס אריה דרעי, מסר בתגובה: "הציבור החרדי הוכיח קבל עם ועדה כי הוא לא מקבל בשום פנים ואופן פגיעה בגדולי הדור. מי שרוצה להנות מהצרכן החרדי צריך לדעת גם לכבד את גדולי הדור. אנג'ל היום הוכיחה זאת. ׳מודה ועוזב ירוחם'".

יו"ר ועדת הכלכלה משה גפני, מסר: "הפרשה העגומה המכונה פרשת אנג'ל - הוכיחה קבל עם ועולם, שהציבור החרדי נזהר בכבוד מנהיגיו, שומר על כבודם, על כבוד הציבור ועל כבוד התורה, והוא עושה זאת בשקט ובאופן הטבעי ביותר".

"על התנצלות ראשי אנג'ל נאמר 'טוב מאוחר מלא כלום'. כולנו ידענו את ההשלכות של ההתנהגות הזאת כלפי החברה, ואנו אומרים כעת "מודה ועוזב ירוחם", הוסיף. 

תגובת מאפיית אנג'ל באשר לסערה שנוצרה סביב החרם החרדי: "מיום הקמתה משרתת מאפיית אנג'ל את כלל חלקי החברה הישראלית, אשר כיום הקיטוב והמחלוקות בה קשים מאי פעם, ושמים אותה בשעת מבחן. בעת הזו, מבקשת המאפייה לעשות את שביכולתה לקירוב לבבות ואהבת חינם".