לקראת פגישת ראש הממשלה עם חברי הכנסת הערבים הערב (שני), העבירה סיעת רע"מ מסמך דרישות לנתניהו. בין היתר, נכללת במסמך בקשה להחזרת תוכניות מהממשלה הקודמת בנושא מניעת הרציחות במגזר, אשר הביאה לירידה משמעותית במספרי הרציחות ב-2022.

בנוסף, ברע"מ דורשים מנתניהו להחליף את איתמר בן גביר בתפקיד השר לביטחון לאומי או למנות סגן שר אחראי על ניהול המאבק בפשיעה במגזר הערבי. כמו כן, במסמך נמצאות דרישות נוספות כמו תחנות משטרה חדשות והצבת שוטרים בהן, וכן נקיטת צעדים נגד יחידים וארגוני פשע.

בתגובה, נמסר מלשכת השר לביטחון לאומי: "רק לאחרונה עבאס התנגד לחוק הנשק, שיאפשר תפיסת נשקים בלתי חוקיים במגזר ללא צו שופט. מי שמתנגד לחוק הנשק וחוק הפורטקשן אין לו להלין אלא רק על עצמו. השר בן גביר עובד קשה, מציע חוקים והביא תוספת תקציב של תשעה מיליארד שקלים לחיזוק המשטרה, צריך לקחת נשימה עמוקה ולזכור שהירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת הייתה לא פשוטה, אבל וודאי שהתנהלות עבאס וחבריו גם היום  הוא פוגע לא רק במדינה אלא גם בחבריו ובוחריו".

כאמור, חברי הכנסת מהמגזר הערבי יפגשו הערב עם נתניהו, אחרי הצבעת ה-אי אמון בכנסת וידונו בנושא האלימות והרציחות במגזר. מבחינת ראש הממשלה מדובר בפגישה ראשונה בנושא, אך בהחלט לא האחרונה. נתניהו עשוי לשקול את הצעתם בחיוב, כאשר הוא מודע לתקציבים , יש רצון לשיפור ,ישנם הכלים ,והשאלה שנשארה הינה "איך לעשות זאת בשיתוף פעולה וביעילות?".