מרגע הקמת הממשלה, ביקורת רבות עולות נגדה, בעיקר על חוסר ההתעסקות ביוקר המחיה אשר מתגבר במדינה. בשבוע שעבר נודע כי רה"מ בנימין נתניהו החליט להקים וועדת שרים לטיפול בנושא, אשר אמש אושרה בישיבת הממשלה. בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm, השר לשעבר וחבר הכנסת מטעם ישראל ביתנו, עודד פורר, התייחס לדברים והטיל ספק בוועדה.

בתחילת שיחתם תקף פורר: "לא פשרה ולא שום דבר חוץ מלתת לנתניהו שקט, אנחנו התנגדנו להגיע לבית הנשיא כי אנחנו הבנו בדיוק מה נתניהו מנסה לעשות שם ואתה רואה גם מה קרה בפועל - גם גנץ וגם לפיד אפשרו לנתניהו להעביר תקציב, הם נתנו לו שקט של חודשיים לשהעביר את הקתציב, ועכשיו חזרנו לנקודת ההתחלה, מתחיל הוויכוח סביב הרפורמה המשפטית. נתניהו, כהרגלו, ייתן לכל המדינה הזאת להמשיך ולהתבוסס בבוץ הזה כשבינתיים אנחנו רואים את הכלכלה הישראלית מתרסקת".

"הכלל הכי בסיסי בממשלה, כשאתה רוצה לקבור משהו - תקים וועדה", אמר. "יקימו ועדה ולא יעשו שום דבר. ביוקר המחיה אני טיפלתי, שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן טיפל, כל בוקר יצאנו עם בשורה חדשה שמטרתה פתיחת השוק לתחרות. אין כמו תחרות חופשית כדי להוריד מחירים, וכשעשינו את זה ראית את המחירים יורדים. אבל מה קרה? קמה ממשלה שמחויבת לקבוצות לחץ וקבוצות אינטרס, ועצרו הכל. לפחות בפירות וירקות המחירים ירדו אבל הם סגרו את הייבוא, הם לא מאשרים לייבא לכאן, אז אתה משלם על קילו דובדבנים מאה שקל ואתה רואה את המחירים של 50 שקל לקילו ענבים". 

הוא הדגיש: "ש"ס משרתת אך ורק קבוצות אינטרס, היא רוצה להחזיק את המצביעים שלה ואת הציבור שלה. הם לא חרטו על דגלם את המאבק ביוקר המחיה, הם חרטו על דגלם את המאבק כדי להשאיר את הציבור שמצביע להם כמה שיותר עני. אז הם מונעים ממנו ללמוד מתמטיקה, אנגלית ומחשבים כדי שהם לא יוכלו להתפרנס בכבוד. ומצד שני, מה הם צריכים להתעסק בתחרות חופשית? עדיף להיכנע לכל הטייקונים ולתת תלושים לכל אותם אנשים, לכן הם מחזיקים אותם נזקקים. בזה מתעסקת בממשלה, בחלוקת תתלושים ובסגירת שוק התחרות". 

עוד הוסיף פורר: "אנחנו נמצאים רבע ממה שקיים בעולם ולכן לצערי הממשלה הזאת, הבשורה היחידה שהיא הביאה לציבור הישראלי, זה שהוא ישלם ביוקר ויוכל להנות פחות, בכל התחומים. כל תחום שתיגע בו, הממשלה הזאת הלכה אחורה. בהתחלה מי שהיה אשם זו הייתה הממשלה הקודמת, אחר כך היועמ"שית, אחרי זה היועמ"שים של המשרדים, הממשלה הזו מכהנת כבר חצי שנה, העברתם תקציב מדינה, מה עשיתם בחצי שנה הזאת? שום וכלום. לא הוסיפו כמעט שקל לתקציב של הביטחון הלאומי, אבל מה כן הוסיפו? הוסיפו 14 מיליארד שקלים שהפכו לכספים פוליטיים כדי לסגור את כל הדרישות של העמותות שלהם. שמים מיליארד וחצי שקל אצל אורית סטרוק לחיזוק שהות יהודית אבל לא שמים שקל לחיזוק ביטחון לאומי".

על הטענה כי המחאה נגד הממשלה דועכת, אמר: "היא לא הולכת ופוחתת, וזה חסר תקדים שאתה רואה אנשים יוצאים בכל שבוע להפגין. הדבר הזה יילך ויתעצם. לצערי הצליחו לייצר פה חודשיים שקט, נתניהו הצליח  ללכוד את גנץ ולפיד במלכודת הדבש שלו, הם לא ידעו לעמוד מולו. היחיד שידע לעמוד מול נתניהו זה אביגדור ליברמן".

לבסוף, סיכם: "אם גנץ ולפיד לא היו נכנסים לבית הנשיא אז כנראה שכבר היינו נמצאים בבחירות, כי הממשלה הזאת לא הייתה מצליחה להעביר תקציב. גם גנץ וגם לפיד רוקדים לצלילי החליל שלו, ברצותו הוא מרים את הרעש, ברצותו הוא מוריד את הרעש, ממסמס את המחאה כדי להבעיר תקציב ועכשיו תראה אותו בחזרה מתחיל להעלות את האש".