בית המשפט הצבאי גזר אתמול שני מאסרי עולם על מעאד חאמד שהורשע על פי הודאתו בגרימת מותו בכוונה (עבירה המקבילה לעבירת רצח ביהודה ושומרון) של מלאכי רוזנפלד ב-2015 בבקעת הירדן. בנוסף, נגזרו על חאמד תשלומי פיצויים למשפחתו של הנרצח בסך כמיליון שקלים. 

"גם מתכנן העוולה נענש": שרה רוזנפלד מדברת על הרשעת המחבלים שרצחו את בנה
"אני עדיין מצפה שמלאכי ייכנס למטבח או ייצא איתי לבית קפה"

אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי ז"ל, התייחס היום (שני) לגזר הדין ומסר ל'מעריב': "אנחנו לא מוצאים נחמה גדולה בגזר הדין, אבל כל מחבל צריך לבוא על עונשו. חיכינו הרבה שנים היינו שותפים לתרגיל כאילו אנחנו לא יודעים איפה הוא, בעוד הוא ברח למוקטעה בליל הרצח. הוא ארכי טרוריסט עד שעלו אליו לרגל כדי להתייעץ איתו איך להקים חוליות ולרצוח יהודים. מחבל רוצח צריך לשבת בכלא בתנאים הכי קשים שיש, לצערי זה עדיין לא ככה. יש תחושה שתאוות הרצח של המחבל היא לא תאמן".

"אמרו למחבל שהוא יעצור כי עוד מעט הוא נתפס, והמחבל אמר שהוא חייב לרצוח. לגבי הפיצויים, אף מחבל לא משלם שקל ולא נראה שום דבר מהפיצויים שנגזרו עליו. אני לא הייתי אתמול בבית המשפט כי זאת תחושה קשה לראות את הרוצח ולשתוק ולא להתלהם כי אנחנו מאמינים בקדושת החיים והוא מאמין בקדושת המוות. הוא דוגל בהשמדת מדינת ישראל ורצח יהודים – אותי, אותך וכל אחד מהקוראים. צריך לטפל בו בצורה הכי קשה שיש", הוסיף. 

בנוסף, אליעזר טען כי לדעתו יש איזושהי מהפיכה של השכול שיותר ויותר משפחות בוחרות בחיים. "אני חושב שבדור הזה יש איזושהי מהפיכה של השכול שיותר ויותר משפחות בוחרות בחיים. למרות הגורל, שאנחנו חוטפים מכות קשות, זהו סימן להתעורר ולהנציח את הבנים שלנו בקדושה באחדות ובאהבה. המסר העיקרי שלי לאחר שנפלו לי שני בנים, הוא להגביר את האחדות והאהבה", אמר.

"אני קורא לכל עם ישראל להתאפק בדיבור ובלשון, ולהגביר את האהבה והחיבור. לא צריך שיקרה אסון בשביל שנבין עד כמה אנחנו צריכים להיזהר בכבוד נציגי ציבור וכל אדם יהודי ישראלי שאנחנו חיים כאן בגורל משותף.  למחבל שרצח את מלאכי לא היה אכפת מימין או משמאל, הוא רצה להשמיד כמה שיותר יהודים. ה'כיבוש' זה סיפורי מעשיות, הניסיון לחסל אותנו לא קשור לכך. אני נפגשתי עם אותם רוצחים ואני יודע בדיוק מה הם חושבים", הדגיש בסוף דבריו.