בית המשפט המחוזי ביטל הערב (שלישי) את החלטת בית משפט השלום על שחרור ממעצר של שני הפועלים התאילנדים שנעצרו בחשד לגרימת מותו של תושב הפזורה הבדואית, זאת לאחר שניסה לשדוד ציוד חקלאי בחווה סמוך לאופקים ביום שבת האחרון.

שני פועלים תאילנדים נעצרו בחשד לגרימת מותו של תושב הפזורה הבדואית

נשיא התאחדות האיכרים ויו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי מסר: "אני מברך על החלטתו של בית משפט שלום באר שבע לשחרר את שני הפועלים אשר היו מעורבים בסיכול השוד האלים מיום שבת האחרון. זו בדיוק המדיניות הנדרשת בכל הנוגע לטיפול בפשיעה החקלאית. החלטתה של משטרת ישראל לעכב את שחרורם של שני העצורים היא מבישה ומנותקת מהמציאות היום יומית שממנה סובלים חקלאי ישראל. כולי תקווה שהמשטרה תחזור בה מהחלטה זו. תופעת הפרוטקשן אינה הבעיה הבלעדית של מחוזות הצפון והדרום במדינת ישראל אלא בעיה לאומית, אנחנו חיים במציאות שבה שומרי החוק חיים בפחד ופורעי החוק משליטים כאוס וטרור".

כזכור, עטיה אבו סבילה, תושב הנגב בן 25, נדקר למוות במהלך סוף השבוע כאשר ניסה על פי החשד לגנוב כלים חקלאיים מחווה הסמוכה לאופקים, ביחד עם אנשים נוספים. הנחת העבודה של המשטרה היא, שעם הגעת אבו סבילה, שהיה מוכר מעבירות דומות, הבחינו בו הפועלים התאילנדים ושם התפתח עימות.

צוות מד"א שהגיע לזירה מצא אותו ללא סימני חיים וקבע את מותו. כוחות מתחנת אופקים, לצד לוחמי מג"ב דרום ושוטרי הזיהוי פלילי הגיעו למקום, ופתחו בסריקות ואיסוף ממצאים תוך גביית עדויות. הכוחות עצרו שני חשודים בניסיון הגניבה, ועיכבו לחקירה 56 פועלים. סגן מפקד מרחב נגב, נצ"מ אייל אזולאי, קיים הערכת מצב בזירה והחליט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב נגב.