ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב הודיע הערב (שלישי) כי יתמודד פעם נוספת על תפקיד ראש העיר, זאת במסגרת הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בסוף אוקטובר. הוא הכריז על התמודדותו במסיבת עיתונאים שכינס, לאחר שלא פעם תקף את ראש העיר הנוכחית עינת קליש רותם.

במסיבת העיתונאים אמר יהב: "אני פטריוט חיפאי כל חיי. לפטריוט חיפאי אין גבול, אין גיל ואין מחסום שיכול לעמוד בינו לבין עירנו האהובה חיפה. זו שליחות חיי, ותפקיד ראש העיר הוא תפקיד חיי.בשנים האחרונות הייאוש השתלט על חיפה. זו אחת השעות הקשות של העיר. חיפה צריכה שיאמינו בה ובפוטנציאל שלה, שיאמינו בתושבים שלה. חיפה בראשותי תשוב להיות בירת הצפון, בירת כלכלת העתיד של ישראל".

יהב הדגיש כי ביכולתו לגייס את משרדי הממשלה להיות שותפים מלאים בקידום חזון העיר המתחדשת שלו. "אחדש את האמון עם כל משרדי הממשלה. זו לא שאלה של תמיכה פוליטית - ממשלת ישראל ומשרד האוצר נותנים תקציבים למי שיודע לממש אותם, ולמי שיודע לבצע פרוייקטיםגדולים. חיפה צריכה ראש עיר אמיתי, שיודע לחלום ולהגשים זו דרכי – לחלום, לתכנן, ולהגשים. לחיפה תהיה דלת פתוחה אצל כל שר, ולא משנה של איזו ממשלה.אחזיר את פרויקט שיקוע הרכבת, נרחיב את שטחי העיר התחתית וקמפוס הנמל".

בהמשך, התייחס גם לתופעת חזירי הבר בעיר. יהב אמר כי "תוך 90 ימים מחזרתי לתפקיד ראש העיר, נרחיק את כל תופעת החזירים. תושבים וחזירים לא יכולים לחיות ביחד. נוציא את חזירי הבר מחיפה בנחישות וברגישות".

בנאומו התייחס יהב גם לנושא הביטחון האישי אשר הידרדר בחמש השנים האחרונות. "תופעות של ונדליזם, מרוצי מכוניות, דברים שמעולם לא היו בחיפה, נכנסו בשנים האחרונות לעיר. בתוך 4 חודשים אקים מחדש סיירת ביטחון בשיתוף עם משטרת ישראל. נוסיף עשרות שוטרים וניידות בעיר. אגייס את התקציבים לכך ואעקור את תופעת העבריינות מחיפה. חיפה תחזור להיות עיר בטוחה".

בסיום אמר יהב: "אני שב לתפקיד ראש העיר, לא כדי לקבל גביעים ומדליות על האיצטדיון היפה ביותר בארץ, על פרויקט העיר התחתית, על מנהרות הכרמל, חזות העיר ויופיה, או אירועי התרבות המדהימים שהקמנו פה. אני שב בשם אתגרי העתיד: חיפה קראה לי, חיפה זקוקה לי,ואני פטריוט חיפאי"