שריפה פרצה היום (חמישי) בשטח פתוח באזור עין לבן שבירושלים, לא רחוק מגן החיות התנכ"י והאקווריום. בעקבות השריפה פונו האתרים ממבקרים ואזרחים ולוחמי כיבוי אש פועלים לכיבוי והשגת שליטה. מגן החיות התנ"כי נמסר כי כל בעלי החיים הועברו לאזורים בטוחים ונמצאים תחת השגחה.

עם קבלת הדיווח כוחות משטרה של מחוז ירושלים וכבאות והצלה ירושלים הוזעקו למקום והחלו לפנות מאנשים ומבקרים את האקווריום וגן החיות התנכ"י הממוקמים בסמוך למקום השריפה, וכן פתחו באיתור ופינוי מטיילים באזור. במקביל, לוחמי האש מבצעים הגנה היקפית על גן החיות והאקווריום, וחוצצים בין הלהבות לבעלי החיים. לדברי כוחות ההצלה, בשלב זה אין סכנה מיידית לבעלי החיים.

גן החיות התנ"כי מסר: "לאור שריפת יער שפרצה בסמוך לגן החיות התנ"כי ואקווריום ישראל, נקט צוות הגן משנה זהירות ופינה את כל המבקרים. כל בעלי החיים הועברו לאזורים בטוחים ונמצאים תחת השגחה של צוות הטיפול. צוותים של כיבוי אש, לרבות מטוסי כיבוי נמצאים במקום ומטפלים בשריפה". 

כוחות הכיבוי וההצלה בשטח (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות הכיבוי וההצלה בשטח (צילום: דוברות המשטרה)

לוחמי האש ממשיכים בפעולות לכיבוי האש מהקרקע ומהאוויר ע״י מטוסי כיבוי, וכוחות המשטרה עוסקים בפינוי האזרחים, מכווינים את התנועה ומבצעים סריקות באזור שפונה.

בעקבות השריפה, המשטרה סגרה את רחוב אהרון שולוב וכביש הגישה לגן החיות התנכ"י לתנועת כלי רכב והולכי רגל, והציבור מתבקש שלא להגיע לאזור עד לסיום הטיפול בשריפה.

נציין כי אין נפגעים בשלב זה. כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום יחד עם כוחות הכיבוי וההצלה להשגת שליטה על האש.