עזיבה משמעותית בשירות בתי הסוהר: עו"ד עירן נהון, היועץ המשפטי של שירות בתי הסוהר, יסיים את תפקידו, זאת בעקבות מחלוקות משמעותית שהתפתחו בינו לבין הנציבה קטי פרי. בין הנציבה קטי פרי לבין עו"ד נהון קיימת מחלוקת ידועה ומוכרת כבר מזה זמן רב. 

"מבטלים הטבות למחבלים": המהלך החדש של בן גביר נגד האסירים הביטחוניים
עוה"ד של המתלוננת על אונס בכלא גלבוע: "אין לה טיפת אמון במערכת"

על רקע אותה המחלוקת ביניהם, פנו השניים לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, והעלו לידיעתו את רצונם להפריד כוחות. "אנחנו לא יכולים להמשיך יחד", אמרו לו.

איתמר בן גביר הודף את הביקורת (צילום: ערוץ כנסת)

בשלב זה, עלתה הצעה לפיה נהון יועבר לשמש כיועץ המשפטי של הרשות להגנת העדים (רל"ע). עו"ד נהון החליט שלא להמשיך את הסחבת, והודיע על החלטתו לסיים את שירותו בשב"ס, תוך שהוא מפנה ביקורת נוקבת במכתבו לעבר התנהלותה לכאורה של הנציבה רב גונדר קטי פרי, ומאשים אותה במידורו.

גורמים בכירים בשב"ס הדפו את טענותיו של נהון: "אחרי שניסה להכפיש את הנציבה, הוא שלח מכתב בעניין הקשור לבריחת האסירים מכלא גלבוע, מכתב שהופרך על ידי כל מי שעסק בו לרבות השופט פינקלשטיין והיועצת המשפטית לממשלה, ויתרה מכך הבודקים מצאו כי לא נפל רבב בהתנהלותה של רב גונדר פרי והם הטילו דופי בעצם שליחתו של המכתב והטענות שהועלו בו. העמיק הקרע ביחסים בין היועץ משפטי נהון לבין הנציבה והשניים ביקשו להפריד כוחות".

נציין כי העובדה שגם השר בן גביר מאשר את הפנייה אליו בנושא, מאמתת את הטענות לפיהן הרצון להפריד כוחות הגיע משני צדי המתרס, הן מצדה של הנציבה והן מצדו של נהון. אותם גורמים בשב"ס מציינים: "המכתב הנושא השמצות מטופל כעת, במיוחד נוכח העובדה שכמחצית ממנו רחוק מהאמת בלשון המעטה".

עוד הוסיפו: "נוסיף כי רק אחרי שסיכם את ענייניו עם רל"ע, בחר נהון לסיים את תפקידו עם השמצות חסרות בסיס ושחר, תוך המצאת מציאות מופרכת שלא קיימת".

מכתבו של עורך הדין עירן נהון 

מכתבו של עו"ד נהון by maariv on Scribd

מטעם שב"ס, נמסר בתגובה: "הפרטים המצויים בידכם והובאו במכתב יועמש הארגון היוצא מציירים מציאות דמיונית אותה יצר יועמש שב"ס היוצא. הדרך שבחר לשקף אותה מעידה בעיקר עליו. היועמש לא הודר מדיוני הספ"כ. ההיפך הוא הנכון, הוא היה חבר בהם ועל כך יש סימוכין כתוב ומתועד".

עוד הוסיפו: "הנסיון הנואש שלו להטיל רפש ולפגוע בשמו הטוב של הארגון ושל העומדת בראשו בעניין ההוראה הבלתי חוקית שניתנה לשיטתו על רקע וועדת הבדיקה נבדקה ע"י כלל גופי אכיפת החוק  והופרכה על ידם ועל ידי פרקליט המדינה והיועצת משפטית לממשלה. כפי שמתואר במכתבו  מר נהון כבר סיכם תנאיו כיועמ"ש הרשות להגנת עדים באישור השר לבל"מ".