ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה התראיין היום (רביעי) בכאן רשת ב' והתייחס לבחירות אמש ללשכה, כאחד מהמתמודדים המובילים. 

"הקרב שלא בטובתי הפך למלחמה של שמאל-ימין, התעלמו מהאג'נדה המקצועית של הלשכה. הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד. לא באתי מתוך אג'נדה פוליטית אלא מקצועית. הייתי ראש לשכה שנחשב לאחד מהטובים שהיו", אמר נווה.

עוד הוסיף: "אנשים שבכלל לא עורכי דין מנהלים את הלשכה, תורמים מיליוני שקלים, והם לא עורכי דין. מה יש לאדם שהוא לא עו"ד לתרום חצי מיליון שקל, ואחד שנותן 350 אלף שקלים, מה הם איבדו בתוך לשכת עורכי הדין? בהנחה שבכר זוכר, האג'נדה הפוליטית שלו היא ידועה, לא מוסתרת, אני לא רואה שיש פה ממשלה עם 64 מנדטים שתשלים עם מצב שבו אין לה שום השפעה על בחירת השופטים בישראל, כי כרגע המצב הוא שיש 3 שופטים שאליה הצטרפה אלהרר, אם מצטרפים אליהם עוד שני נציגי לשכה, אז זה כבר 6 נגד שני שרים וח"כ מהקואליציה".

ראש הלשכה לשעבר טען: "אם אני הייתי זוכה, אז המהומה הייתה פוסקת, כי אני יודע להגיע להסכמה ופשרה גם עם מערכת המשפט ושר המשפטים, לבכר אין שום קשר, אף אחד בממשלה לא ידבר איתו".

לשאלה האם יתמוך בשינויים בוועדה למינוי שופטים, ענה ש"לא, אני חושב שלשכת עורכי הדין חייבת להיות חלק מהוועדה, הגורמים המקצועיים היחידים הם השופטים ועורכי הדין".

המתמודד העיקרי מול נווה, עו"ד עמית בכר, התראיין גם הוא בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM והבהיר: "בחירות מסכמים רק כשסופרים את התוצאה. אפשר לומר ברכות לעשרות אלפי עורכי הדין שעמדו בתור להצבעה, זה היה מחזה בלתי נתפס, מרומם את הלב. בהרצליה עמדו 5-6 שעות. הבחירות הסתיימו, הציבור ישפוט. כשהתפרסמו התוצאות בתל אביב, כולם יודעים שזה ציבור עצום שתומך בי. אנשים שתמכו בי וברשימה שלי, ברור לך למי היה אינטרס לשבש". 

בהמשך, אמר: "נכון שמועמד יתראיין לא בעת ספירת הקולות. רציתי להגיד תודה לאלפי עורכי הדין שהסבו גאווה ללשכה, ולאלפי מתנדבים שחרדים לדמוקרטיה ובאו לעזור. זה חג לדמוקרטיה, פשוט כך".

על יריבו למירוץ אפי נוה: "ברור למי היה האינטרס לשבש, התוצאות ילמדו. נוה, אדם שהורשע בקבלת דבר במרמה, שגנב את האמת וגנב גבול כי לא התאים לו שיידעו משהו, אני מציע לא להאמין למידע שיוצא מאנשים כאלה". 

בסיום, התייחס יו"ר לשכת עורכי הדין הזמני לסערת הוועדה לבחירת שופטים והרפורמה במערכת המשפט: "הוועדה לבחירת שופטים צריכה להתכנס, חובה למנות שופטים, יש עשרות ומאות תקנים, זו חובה כלפי כל אזרח. גם כך יש עומס בבתי המשפט, אבל להחרים את הוועדה כי התוצאות לא נראו? לא מאמין שהשר יפגע באזרחי ישראל, יכנסו את הוועדה. זו לא רפורמה, רואים שהקואליציה רצתה לקחת את הרכב הוועדה בלי שום קשר ללשכה, היא רצתה רוב לקואליציה. זה הניסיון שלהם, הוא נבלם. עצמאות בחירת השופטים חייבת להישמר. אם יהיה ניסיון לחזוק ולחוקק באופן חד צדדי, נפעל נגד זה משפטית וגם הציבור יפעל נגד זה. זה לא נגד שר משפטים וזה לא נגד הממשלה, זה לא עניין פוליטי. כולם יצטרכו להיות ממלכתיים ולעבוד יחד. רוב הציבור הישראלי רוצה להישאר מדינה דמוקרטית". 

עריכה: מיכל קדוש, 103FM