לאחר ההלוויה של נחמן שמואל מורדוף בן ה-17 ז"ל, שנרצח בפיגוע הירי הרצחני בעלי, עשרות מתנחלים החלו היום (רביעי) להתפרע בסמוך לכפר תורמוס עיא, בסמוך לרמאללה, ולהצית כלי רכב פלסטינים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים, הוצתו 30 בתים וכ-60 רכבים.

כל המתנחלים יצאו מהכפר וכוחות הביטחון מסייעים בכיבוי השריפות. בנוסף, הכוחות קיבלו דיווח על כבערך 200 מתנחלים שנכנסו לכפר כפעולה מאורגנת, וכוחות רבים של צה״ל משטרה ומג״ב הוקפצו למרחב. 

ברשתות החברתיות הפלסטיניות פורסמו תיעודים של הנשק, ובהם רכבים ושדות שעלו באש כתוצאה מהשדות. כמו כן, תושבים פלסטינים השליכו אבנים לעבר כוחות צה"ל, ונרשמו עימותים עם המנתלים שהגיעו לאזור.

כאמור, ההתפרעויות הגיעו כנקמה על הפיגוע בעלי, בו נרצחו ארבעה יהודים. אמש, מאות מתושבי השומרון הפגינו בכמה מוקדים, כשבין היתר נערכה מחאה בצומת יצהר הגדולה, צומת תפוח וכן גם צעדת מחאה לאורך כביש 60. במקביל, פרצו מספר הפרות סדר בעיקר באזור שכם. בחווארה, מספר תושבים יהודים הציתו רכב פלסטיני וניסו להצית מבנה של המשטרה המקומית.

לאחר מכן הם נהדפו ע"י כוחות צה"ל והמשטרה שנערכו היטב במקום. תושבים נוספים ניסו להיכנס גם לכפר בית פוריק שבשומרון, ונהדפו על-ידי כוחות צה"ל שירו באוויר והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בשל כך, המשטרה עדכנה על עיבוי מערך הכוחות בכבישי יהודה ושומרון "בדגש על אזורים רגישים, צמתים ונקודות ריכוז קהל".

במהלך הפעילות, אירעו לאורך מספר שעות הפרות סדר רבות בכפר. כוחות מג"ב, יס"מ ומשטרה פעלו להשבת הסדר. על פי הדיווח הראשוני, ככל הנראה אחד הלוחמים ביצע ירי בתוך הכפר, אך לא ברורות הנסיבות ותוצאות הירי.

מבירור פרטים נוספים מהשטח עולה כי קבוצת יהודים ניסתה להיכנס לטורמוסיא, התפתח עימות כשהמקומיים באו למנוע את כניסתם. כוחות משטרה הגיעו למקום ונוצרה אנדרלמוסיה. במסגרת הניסיון של תושבי הכפר התפתחה לכאורה הפרת סדר נוספת במהלכה, כך עולה החשד, בוצע ירי על ידי שוטר יס"מ.

כזכור, בחודש פברואר האחרון, לאחר הפיגוע בשומרון בו נרצחו הלל יניב ויגל יעקב ז"ל, עשרות מתנחלים גרמו להרס רב בעיירה הפלסטינית חווארה, כשהציתו מכוניות, חנויות ובתים. עשרות משפחות פלסטיניות פונו על ידי צה"ל מבתיהם, לאחר שהוצתו.