גבר בשנות ה-50, נשוי ואב לילדים, המתגורר במרכז הארץ הופתע לגלות השבוע כי זכה בארבעים מיליון שקלים בהגרלת הלוטו, שהתקיימה ביום שלישי ה-20 ליוני. הבוקר (רביעי) הגיע הזוכה המאושר לבית מפעל הפיס כדי לאסוף את הפרס של המקום הראשון.

הזוכה, שבקרוב מאוד יחגוג את יום הולדתו, סיפר לאנשי מפעל הפיס: "כבר חודשיים שאני ממלא טופס בכל הגרלה. אני מסמן בטופס מספר אחד בכל הטבלאות ומבקש שהלוטומט ישלים עבורי את המספרים. עד כה ה'שיטה' שלי לא ממש הוכיחה את עצמה, ובמוצאי שבת האחרונה, בזמן ששלחתי את הטופס, קיבלתי החלטה – שבמידה והמספר שבחרתי לא יוגרל, אני זונח לחלוטין את הרעיון ומחפש דרך אחרת".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כשהתעורר הזוכה בבוקר יום רביעי, הוא גלש לאתר מפעל הפיס וגילה שהמספר הקבוע שבחר אכן עלה בהגרלה. הוא המשיך: "באותו רגע בדקתי ידנית את הטופס, ודי מהר אני מתחיל להבין שאני הזוכה בפרס הגדול. הבן שלי, ישן בחדרו בבית. כרוח סערה נכנסתי אליו לחדר וצעקתי 'זכינו!'. הבן, שלא ממש הבין מה אני רוצה ממנו בשעה כזאת, ענה לי: 'אבא, לא עכשיו', ואני חוזר על דבריי שוב ושוב, עד שהוא קלט שאני מתכוון לזכייה בלוטו. התגובה הראשונית שלו מלבד ההלם הייתה: 'אני לא יודע אם אני יותר מאושר או יותר מפחד כי מדובר בסכום מאוד גבוה'.  חיבקתי אותו חזק ואמרתי לו שהכסף לא יהפוך לנו את החיים ושלא ידאג".

 "כמובן שהשמחה בבית הייתה גדולה מאוד", המשיך הזוכה וסיפר: "מכיוון שאשתי עדיין בעבודה, לא סיפרתי לה כלום ואני מחכה בקוצר רוח לספר לה כשתחזור הביתה. אני מתכנן לספר לה כך – אשאל אותה בנונשלנטיות מה הדבר שהכי הייתה רוצה בחיים, ומכיוון שאני יודע את התשובה, שהיא הייתה רוצה לצמצם את משרתה התובענית, אגיד לה בחיוך רחב: 'עכשיו הולכים להגשים את המשאלה שלך!'".

"זה היה בוקר מהסרטים", הכריז. "בזמן שאני והבן שלי נוסעים לבית מפעל הפיס, הוא אומר לי: אבא, באתרי החדשות כבר הודיעו שיש זוכה בפרס הראשון בלוטו שעדיין לא הגיע לפדות את הפרס'. מכיוון שכבר ידענו וכבר היינו שנינו בדרכנו, התחלנו לצחוק בקול גדול ואמרנו לעצמנו 'סבלנות! חכו עוד כמה דקות! אנחנו מגיעים!'".

"אני נוהג לקרוא באדיקות את סיפורי הזכייה בלוטו, והייתי משתעשע עד כה במחשבה 'מה הייתי עושה אם הייתי זוכה?', תמיד הגעתי לאותה מסקנה – לעזור לילדים לרכוש נכס, ושיוכלו להגשים את עצמם איך שרק ירצו. אשתי ואני, מאוד מחושבים כלכלית, וכל חיינו התנהלנו נכון. אנחנו מאוד מרוצים ממה שהשגנו עד כה, ולא מרגישים שמשהו מהותי ישתנה בזכות הזכייה. מה שכן, הקיץ נצא כל המשפחה לטיול גדול ומפנק בחו"ל, משהו שהרבה שנים רצינו לעשות ועד כה לא יצא. עכשיו אין יותר תירוצים".