כ-200 פעילים הגיעו לאירוע ההכרזה של חברת הכנסת אורנה ברביבאי על התמודדותה בבחירות לראשות עיריית תל אביב. בין הפעילים נצפו חברי כנסת ממפלגת יש עתיד.

ברביבאי תרוץ לראשות העיר מול רון חולדאי, המתמודד לקדנציה שישית, וחמישה מתמודדים נוספים: חבר הכנסת לשעבר יובל צלנר, סגניו של חולדאי - ראובן לדיאנסקי וציפי ברנד, ואיש העסקים עמוס שפירא.

אורנה ברביבאי באירוע הכרזתה על התמודדות בבחירות לראשות עיריית תל אביב. צילום: אבשלום ששוני

בין התומכים שהגיעו לאירוע נכח ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. לצד לפיד, נאמה ברביבאי: "יאיר הוא לא רק שותף לדרך. זה ערב של התרגשות גדולה, יציאה לדרך חדשה. אני אוהבת את העיר הנפלאה הזו בכל ליבי, עיר שהיא מודל לליברליות, אני רואה חשיבות רבה בשימורה של תל אביב כעיר ליברלית. יש הרבה מאוד מה לעשות בצפון ובדרום העיר - ואני באה לעבוד קשה".

עוד הוסיפה: "הרצון הוא פתח תשתיות והתחדשות עירונית. חולדאי ראש עיר טוב, אבל לאחר 25 שנות כהונה אני מקווה שרון יגלה אחריות ולא יתמודד". עוד היא התייחסה ליוקר המחייה, וטענה: "לא יתכן שבעיר הכי יקרה בארץ לא ישתלם לגור. יוקר המחיה והתשתיות גורמים סבל לאנשים".

בהמשך, אמרה: "בתקופה בה נשים ממודרות מתפקידים בכירים, הגיע הזמן שבפעם הראשונה תעמוד אישה בראשות העיר תל אביב. גם הרשימה שלי למועצה תבטא את זה", והוסיפה: "החלטתי להתפטר בקרוב מתפקידי בכנסת".

בתשובה לשאלה "האם יש לך הצעות לפתרון מצוקת החנייה", ענתה ברביבאי כי היא תציג בעתיד תוכנית לכל תחום בעיר.

יאיר לפיד, אורנה ברביבאי (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר לפיד, אורנה ברביבאי (צילום: אבשלום ששוני)

לפיד תמך בברביבאי ואמר: "אני שמח וגאה להציג את ברביבאי כמועמדת יש עתיד לראשות עיריית תל אביב. אורנה היא שילוב נדיר, אדם שניהלה גופים גדולים ועם חזון. האישה הראשונה שהיתה אלופה בצה"ל. היא תמיד הביאה יכולות יוצאות גופן. תל אביב זקוקה לזריקת מרץ ניהולית".

עוד אמר לפיד: "אני מעריך ומחבב את רון חולדאי, אבל הגיע הזמן לשינוי. הגיע הזמן להעביר את השרביט למחליפה הראויה. העיר זקוקה ליכולות שרק אורנה יכולה להביא, היא יודעת להוביל אנשים. בבחירות המוניציפליות נלך בכל הכח על הערים הליברליות".