כוחות צה"ל בהכוונה מודיעינית מדוייקת של שב"כ זיהו הערב (רביעי) רכב חשוד ובו חוליית מחבלים, לאחר שביצעה ירי בסמוך לג'למה במרחב חטיבת מנשה. החוליה, שמנתה שלושה מחבלים, ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה. לאחר זיהוי החוליה, כטמ״ם של צה"ל ירה לעבר החולייה וסיכל אותה. לפי דיווחים פלסטינים, בתקיפה נהרגו שלושת המחבלים ששהו ברכב.

מתקפת טרור בתחנת דלק: ארבעה נרצחים בפיגוע ירי סמוך לעלי
רגע לפני הפיגוע: "הילד רצה לצאת מהרכב, אביו חשד ועצר אותו"

על פי צה"ל מדובר במחבלים שביצעו מספר פיגועי ירי בתקופה האחרונה, ככל הנראה מדובר בחולייה המשתייכת לגא"פ. על פי גורמים בטחוניים, המחבלים היו מעורבים בפיגועים בגזרה גם לעבר חיילים וגם לעבר ישובים. עוד נמסר כי ברכב נמצאו נשקים, ההערכה היא כי השלושה היו בדרכם לפיגוע נוסף.

הנשקים ששימשו את המחבלים שסוכלו בג'נין (צילום: דובר צה''ל)
הנשקים ששימשו את המחבלים שסוכלו בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לסיכול וכתב ברשתות החברתיות: "משבח את כוחות הביטחון שביצעו לפני זמן קצר חיסול ממוקד של חוליית מחבלים שירתה לעבר שטח ישראל, וביצעה בעבר מספר פיגועי ירי. ‏כנגד הטרור ננקוט בגישה התקפית ויוזמת, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונגבה מכל מחבל או משלח טרור את המחיר הכבד ביותר. נרדוף ונשיג את אויבנו".

"האויב הוא הזוי אם הוא חושב שההתנגשות תעצור את ההתקוממות המורחבת הזו בכל הזירות", מסרו מטעם ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. עוד מסרו: "השימוש בכלי טיס מוכיח את הכישלון וחוסר האונים בהתמודדות עם ההתנגדות".