אלפי דרוזים השתתפו אתמול בהפגנת ענק בצפון רמת הגולן, במהלכה ניסו עשרות להשתלט על נקודת משטרה במקום, יידו אבנים, ירו זיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה, זאת במחאה נגד טורבינות רוח בגולן. אריאל יוצר, מנכ"ל אנרג'יקס ישראל המחזיקה בפרויקט המדובר, שוחח היום (חמישי) עם ענת דוידוב ב-103FM, והגיב לטענות. 

"תהיה אינתיפאדה": אלפי דרוזים השליכו אבנים וניסו להשתלט על נקודת משטרה בגולן
הקיבעון המחשבתי הוסר: המחבלים בג'נין מבינים שמעתה הם חשופים לתקיפה מהאוויר

"שום אדם סביר לא היה חושב שבעובדות ובנתונים שיש לפנינו שאנחנו נתגלגל לאן שהתגלגלנו. אנחנו מדברים על פרויקט שאושר על ידי ממשלת ישראל, שמחזיק בכלל האישורים הנדרשים כדי להתחיל את ההקמה", ציין. 

עוד הוסיף: "לא רק שלא הייתה התנגדות, הייתה תמיכה אדירה. היה רצון גדול של התושבים הדרוזים בצפון רמת הגולן לקיים את הפרויקט. כנראה, לצערי הרב, ההתנגדות הזו נדחפת על ידי אג'נדה לאומנית או סורית, או יושבת על כל מיני בעיות וחיכוכים אחרים שיש לאוכלוסייה הדרוזית".

הפרות סדר בצפון הגולן על ידי מוחים מהקהילה הדרוזית. (צילום: דוברות המשטרה)

הוא ביקש להבהיר: "נראה שהפרויקט הזה נלקח לשבי מסיבות שלא קשורות אליו. אנחנו נחושים להקים את הטורבינות, אבל בד בבד אנחנו דורשים תשובות ברורות מממשלת ישראל. האם הם יאכפו את החוק והסדר. ידינו בהחלט מושטת לשלום, אנחנו רוצים להקים את הפרויקט הזה בשיתוף פעולה. נשמח לעשות את זה בדרכי שלום. אבל מבחינתנו, הפרויקט הזה מוכרח לקום. לא יכול להיות שאחרי השקעת עתק כזו, אנחנו ניתקל בשוקת שבורה".