פגישתם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי ומנהיג העדה הדרוזית השייח' מואפק טריף, הסתיימה הערב (חמישי) לאחר כשבע שעות. במהלך הפגישה הגיעו הצדדים להסכמה כי העבודות להקמת הטורבינות בגולן יחודשו עד לתחילת חג הקורבן, ויתחדשו אחריו. 

"תהיה אינתיפאדה": אלפי דרוזים השליכו אבנים וניסו להשתלט על נקודת משטרה בגולן
לקראת הסלמה? ראש העדה הדרוזית: "היחס אלינו יותר גרוע מכל אחד אחר במדינה"

"המשילות חשובה לכולנו, הפרויקט יימשך ומדינת ישראל לא תיכנע בפני מי שזרק בקבוקי תבערה ואבנים וגם השייח מתנגד לזה בצורה חד משמעית", מסר בן גביר בסיום הפגישה. 

הפרות סדר בצפון הגולן על ידי מוחים מהקהילה הדרוזית. (צילום: דוברות המשטרה)

עוד הוסיף: "השייח' הסביר לי על קדושת החג שיחל בשבוע הבא, ולכן הודעתי לו שלפני החג ולאחריו העבודות יימשכו, אך בימי החג לא יתקיימו העבודות, ואני מברך את החברה שגילתה רגישות לחג והסכימה למתווה".

השייח' מואפק טריף, מסר: "שיהיה ברור, אנחנו כל העדה הדרוזית נגד אלימות, אנחנו מגנים אלימות. אנחנו מגנים אלימות, אנחנו נגד שחס וחלילה שמשהו יפגע, לא מהאזרחים ולא מהשוטרים. אנחנו ביקשנו שיתנו לנו את ההזדמנות לאחרי החג, על מנת שנשלים ונדבר עם אנשי רמת הגולן, ונגיע להסכמות. ואני באמת מקווה שנגיע להסכמות עד אחרי החג". 

"כל המערכת לא האמינה אבל השר התעקש. ניסו לשכנע אותו שעות על גבי שעות. איימו, הפצירו, אבל הוא אמר להם שמשילות זו משילות", מסרו מסביבתו של השר. עוד הוסיפו: "איימו באינתיפאדה, הפרות סדר. הקצינים שהיו לידו אמרו לו לוותר, אבל חמש שעות התעקש. ולבסוף ניצח והעבודות יתקיימו בדיוק כפי שהצהיר לפני שנכנס לפגישה, לפני ואחרי החג". מסביבתו של השר ביקשו להזכיר, כי מתחילת הסאגה, "השר התעקש כי העבודות יופסקו רק בתקופת חג הקורבן".