הפגנות של העדה הדרוזית התקיימו השבוע בגליל ובגולן נגד תוכנית להקמת טורבינות בשטחים חקלאיים של יישובי העדה. הפרות סדר פרצו במהלך ההפגנות, ושני מפגינים עדיין מאושפזים עם פציעות באורח קשה לאחר שנורו בכדורי גומי על ידי המשטרה. נביה חלבי, פעיל במאבק נגד התוכנית שוחח היום (שישי) עם אריה אלדד בתוכניתו ב-103FM והסביר את הסיבה למחאה: "הטורבינות גורמות נזק אדיר לטבע ולחקלאות".

ראש מועצה מאשים: "התרעתי בפני נתניהו וראש השב"כ והעלימו עין"
"המשילות חשובה לכולנו": לאחר המהומות - אלו ההסכמות בין בן גביר לראשי העדה הדרוזית

לדבריו, "בדקתי בעולם ומצאתי באירופה, אמריקה, הרבה פגיעות של שכנים של טורבינות. מצאתי עשרות ואלפי עמותות וארגונים נגד טורבינות רוח שטוענות שנגרם נזק אדיר לטבע". הוא פירט: "לפני כשבועיים נהרגו שלושה בזים בגולן, זה מרחיק את הדבורים, זה קוטל עטלפים וזה יפגע במרקם האקולוגי. אם מחסלים את אוכלוסיית הציפורים והטורפים, החקלאות תתמודד לבדה עם המזיקים ואנחנו נאבד פרנסה". 

חלבי התייחס גם לטענות שהועלו כי המפגינים הדרוזים פעלו בהשפעת סוריה. "זאת טענה מגוחכת", ענה. "לא היה דגל סוריה אחד בהפגנה, אנחנו חלק ממאבק ארצי יהודי, דרוזי, ערבי משותף.אנחנו מגנים על עם ישראל, על הטבע של עם ישראל. יש לנו אלפי צימרים שעם ישראל בא, עושה קטיף עצמי של דובדבנים".