הבוקר (חמישי) התקיים דיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ההפגנות נגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. בין הנוכחים היו היועמ"שית, פרקליט המדינה, המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, שר המשפטים יריב לוין, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש הממשלה נתניהו, ראש המל"ל ומזכיר הממשלה.

רגב וכץ ביקשו למנוע את קיום ההפגנות, בן גביר השיב: "הסמכות של היועמ"שית"
בשורות רעות לטסים בנתב״ג: אלו הצעדים של המחאה

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אבל אתם צריכים לענות לנו האם המדיניות השתנתה. מישהי שצועקת 'בושה' לעבר היועמ"ש נעצרת, ואילו כאן אלפים צועקים. אני נגד שיעצרו אנשים על צעקות, אבל אתם צריכים להסביר איך יש מדיניות אחת בצד אחד ומדיניות אחרת בצד השני. אני רוצה לדעת מה הדין של מישהו שחוסם שדה תעופה, מה הדין של מי שקורא לחסום את נתב"ג. אני רוצה לשאול שאלה: מה היה קורה אם נוער הגבעות היה חוסם את נתב"ג? מה הייתם עושים אם נוער הגבעות היה מפרסם שיש 'יום שיבוש' ובאים כולם לנתב"ג וסוגרים את הכביש?"

רח"ט חקירות שלומית לנדס ציין בדיון: "היו עשרות תלונות מח"כים ושרים שהתלוננו על אירועים כמו תקיפות".

השר בן גביר שאל: "כמה כתבי אישום הוגשו?" רח"ט חקירות ענה כי "זה אנחנו לא יודעים". השר לוין פנה ליועמ"שית: "כמה הוגשו?" היועמ"שית ענתה: "הנתונים לא אצלי, אבל הגשנו בשנים האחרונות".

השר בן גביר התעקש: "כמה הגשתם בחצי השנה האחרונה?" המשנה לתפקידים מיוחדים אלון אלטמן: "אני חושב שהיו כמה כתבי אישום, אבל אני לא זוכר כמה". בן גביר שב ושאל: "זו בדיוק השאלה. בחצי שנה האחרונה, מאז שהממשלה הזו קמה, הגשתם או לא הגשתם?"

השר לוין: "תביאו את הנתונים. יש פערים ואתם יודעים מצוין, היו כל כך הרבה חסימות של כבישים, התפרעויות מול חברי כנסת. האם יש אחד שנתן את הדין על חלקו בארגון החסימות והתופעות הללו?"

השר בן גביר: "מזכיר לכם שמשה פייגלין ישב במעצר עד תום ההליכים על ארגון. מפנה אתכם לפסק דין בעניין שי מלכה שישב בכלא כי הוא ארגן חסימות. למה עושים הפלייה?" פרקליט המדינה אמר מצדו: "צריך לעשות הפרדות בין הסתות לבין אלימות. יש מדיניות ואנחנו אוכפים את החוק". היועמ"שית הוסיפה כי "המשטרה היא זו שאחראית על האכיפה".

השר לוין: "מה את רוצה מהשוטר בשטח? ההחלטות על מדיניות האכיפה היא שלכם". השר בן גביר הצטרף אליו: "כולם היו נעצרים עד תום ההליכים. כל נערה בת 14 שהייתה באה לשם, הייתה נעצרת".

ראש הממשלה: "זה פשוט לא להאמין שמישהי שאמרה 'בושה' ליועמ"ש נעצרה. מה ההסבר שלכם?"

פרקליט המדינה: "רשויות התביעה לא מבצעות את פעולות האכיפה".

השרים בן גביר ולוי טענו: "תפסיקו להפיל אחריות על המשטרה. אתם קובעים. בהתנתקות זו הייתה מדיניות שלכם והנחייה שלכם". היועמ"שית ענתה: "מבחן הוודאות הקרובה זה מה שקובע".

השר בן גביר: "היועצת, את יודעת מצוין שמבחן הוודאות הקרובה זה לגבי הפגנות, אם לאשר או לא. אבל כאן מדובר על פעילות לא חוקית, תקיפת חברי כנסת ושרים, חסימת כביש בצמיגים בוערים. (השר מציג שלושה פסקי דין של החלטות על מעצרים עד תום ההליכים על חסימת כבישים). איך יכול להיות שהם נעצרו עד תום ההליכים והיום כולם משתחררים? וגם תסבירו איך יכול להיות שאותו אדם שעצר את הגברת שאמרה 'פרשת משפטים בושה' הוא אותו הדם שהיום אחראי על ההפגנות בתל אביב ומחליט באופן עצמאי שהוא מכיל את כל החסימות, זו פשוט שערורייה".

נתניהו: "איך אתם מאפשרים חסימות בכל הארץ, במיוחד בנתב"ג? באיזו מדינה בעולם חוסמים את שדה התעופה ולא נותנים את הדין?"

יריב לוין: "אין דין ואין דיין. איש הישר בעיניו יעשה".