תושבים בערערה בנגב דיווחו בימים האחרונים על ירי אינטנסיבי וללא הפסקה ביישוב, מאז שהחל חג הקורבן, שנחשב לחג החשוב ביותר למוסלמים. בתוך כך, סלימאן אלטלקאת, שמתגורר ביישוב, אמר ל"מעריב": "אנו קוראים להנהגת היישבו ולמשטרה להתערב מיידית ולפעול להשלטת הסדר, טרם יהיה מאור מדי. גם ימי חג הקורבן, החג הקדוש, לא עוצר את הירי, חיי ילדינו אינם הפקר". ממשטרת ישראל נמסר כי כוחות פעלו ביישוב, השליטו סדר ונעצר חשוד בביצוע הירי.

אלטלקאת הוסיף כי "כל סכסוך קטן מוביל לירי. צריך להביא לפה חוק ולדאוג לאכיפה. הנשק מפוזר לכל עבר, לכל ילד יש נשק היום, כשהייתי חבר מועצה תמכתי בהקמת תחנת משטרה ולצערי מאז כניסת המשטרה, התוצאה היא הפוכה לגמרי. שלחתי סרטונים למפקד התחנה והוא אפילו לא התייחס, משילות זה קודם כל ביטחון אישי".

סלימאן אלטלקאת (צילום: פרטי)
סלימאן אלטלקאת (צילום: פרטי)

עוד אמר כי "אני רוצה להזמין את השר איתמר בן גביר ליישוב שיראה את המצב, שיתן תרופה למכה לפני שיהיה פה רצח. יש פה ירי על בתים, שימוש בנשק חי שלא מפסיק בכמויות אדירות. זה שפעם בעוצרים מישהו, זה לא רציני. אנחנו רוצים שהמשטרה תיכנס חזק לעניין ותיזום בכל השכונות שיש בהם ירי. הכתובת על הקיר, הולך להיות פה אסון, יפגעו חפים מפשע. השאלה מתי. אנחנו לא רוצים עוד אסונות".