עו"ד ראאד אלעוברה, תושב השכונה ברהט שבה נפל טיל הנ"מ הלילה (שבת-ראשון) התייחס לאירוע החריג בשיחה עם 'מעריב': "בשעות הלילה ישבתי עם המשפחה, פתאום שמעתי פיצוץ ענק. ראיתי שזה פגע בבית של השכנים כולם היו בהלם. בחיים שלי לא ראיתי טיל כזה. זה פגע בגג של השכן, שבר את החלונות של הבית. מה ששמענו מהרקטות של עזה לעומת זה זה כמו משחק ילדים. כל הבית שלנו רעד".

"יודע לעוף לטווחים ארוכים": זה הטיל שנורה מסוריה לעבר ישראל

הרס ברהט בעקבות נפילתו של טיל הנ''מ הסורי (צילום: ראאד אלעוברה)
הרס ברהט בעקבות נפילתו של טיל הנ''מ הסורי (צילום: ראאד אלעוברה)

עוד המשיך ואמר: "אף אחד מפיקוד העורף לא הגיע לפה, אני לא מבין איך זה מתנהל? נופל טיל מסוריה בשכונה הכי צפופה ברהט ואף אחד לא מתכבד להגיע לראות מה קורה עם הילדים והתושבים. יש כאן מספר רב של נפשות, ילדים רבים היו בחרדה ובכו. הילדים לא נרדמו בלילה, אף אחד לא בא להסביר, לא נתן ייעוץ פסיכולוגי עד לרגע זה. אף אחד. סנטימטר אחד וזה היה פוגע בחדר של הילדים, אם זה היה בשדרות אז היית רואה את פיקוד העורף. אבל אף אחד לא בא לדבר עם הילדים והזקנים. לא הופעלה אזעקה פתאום אתה שומע פיצוץ וזהו. חס וחלילה אם ילד היה משחק בחוץ זה היה נגמר באסון. קרה כאן נס".

מבנה ברהט שנפגע מהטיל הסורי (צילום: ראאד אלעוברה)
מבנה ברהט שנפגע מהטיל הסורי (צילום: ראאד אלעוברה)

כזכור, כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור העיר חומס, במערב המדינה, כשפיצוצים נשמעו גם בטרטוס. במקביל, לאחר שנשמע פיצוץ עז במרכז הארץ, עדכן דובר צה"ל כי מדובר בטיל נ"מ ששוגר משטח סוריה לשטח ישראל והתפוצץ באוויר. עוד נמסר כי אין הנחיות מיוחדות לעורף והפרטים בבדיקה.

בתוך כך, תושבים ברהט דיווחו כי שברי טיל הנ"מ הסורי ששוגר לעבר שטח ישראל נפל בעיר. נזכיר, כי זו אינה הפעם הראשונה שבה שוגר טיל נ"מ משטח סוריה לשטח ישראל, כשבעבר טיל סורי אף התפוצץ באזור דימונה.

הטיל ששוגר, S-200, תוצרת ברית המועצות, נועד לטווחים בינוניים עד ארוכים. נוכח גודלו הפיזי של הטיל וריבוי מערכות תומכות הכרחיות בסוללת הטילים, המערכת סובלת מחוסר ניידות. לכל טיל מוצמדים ארבעה מנועי האצה רקטיים מונעים בדלק מוצק.