שרה, אימו של משה, ילד עם מוגבלויות בנתיבות, שיתפה היום (חמישי) בשיחה שקיימה עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, בהתמודדות ובמאבק אל מול עיריית נתיבות ומחלקת הרווחה, במטרה לקבל את הזכויות המגיעות לה. "אני זועקת את זעקתם של הורים רבים בנתיבות", טענה. 

רק 23% מהרשויות מסוגלות לספק שירותים לתושבים עם מוגבלות

עוד הוסיפה: "הבן שלי בן עשר וחצי, מאובחן על הרצף האוטיסטי, כבר בגיל שלוש קיבלנו אבחנה ואני ניגשתי לרווחה עם האבחון ביד ואמרו לי להעביר את לביטוח הלאומי ושתהיה לי קצבה. שאלתי מה אוכל לקבל, מה עושים עם הילד – היא אמרה לי שיש ימי הקלה, זה גוף שנותן אירוח לילד, אני משתתפת בסכום מועט והם מקבלים סכום יפה על האירוח. יש עוד משהו שאני צריכה לדעת? 'לא, תקבלי ביטוח לאומי והכל טוב' היא אמרה לי". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

היא האשימה: "היום הבן שלי בן 10 וחצי, שבע שנים עברו. אני מקבלת מידע שאני זכאית להמון דברים, הנחות על רהיטים, קייטנות, מגיע לנו חונך. אבל אני לא יודעת כלום. מחלקת הרווחה בנתיבות לא עונים בטלפונים. יש שם מלא שלוחות, מטפלת בי גברת מסוימת והיא לא עונה, הן מעבירות אותי מאחת לשנייה. אנחנו נאלצים להגיע פיזית, והרווחה בנתיבות פתוחה 6 וחצי שעות בשבוע". 

הרווחה היא מחלקה בעירייה. אתם משלמים ארנונה כדי שהמחלקות יעבדו בצורה מלאה
"זה מצב מטורף. את מבינה שיש לנו שש וחצי שעות להגיע כי בטלפון לא עונים לנו. המקום צר, קטן וישן. חדרים קטנים, השומר לא פותח את הדלת, אי אפשר להזמין תור מראש כי לא עונים. עד שאת מצליחה להיכנס, מנסה להגיע יום אחרי, זה רק פעמיים בשבוע. 

אני עובדת במשרה מלאה, אני מפנה לעצמי את הזמן ומגיעה, ואז אני מגיעה עם זעם וכעס, למה אני שבע שנים לא יודעת שמגיע לי החזר? זה ילד שמשחית את הבגדים שלו, אוכל אותם. זה ילד שברוך השם לא משאיר דברים, אין לי מעונה לעונה כלום. היא אומרת לי 'אה לא ידעתי, טוב מאוחר מאשר כלום'. אחת העובדות שם אמרה לי 'תעברי עיר, כי כאן לא תקבלי את הזכויות שמגיעות לך'".

דמיאן קלמן, מנכ"ל עמותת "קשר", מסר בתגובה: "המציאות הזאת לא מפתיעה אותנו. זה במגוון תחומים ואלה החיים של יותר מ300 אלף אנשים בישראל. בסופו של דבר הרווחה בעירייה, אמור להיות המקום בו הורים כמו שרה פוגשים את המציאות ואת הזכויות שמגיעות להם".

עוד הוסיף: "אנחנו מדברים על משפחות שמגיעות למשבר מתמשך. אני לא נציג הרשויות המקומיות אבל חשוב לי להבהיר את התמונה, אני מכירים את המציאות הזאת וחיים איתם. בסופו של דבר מימוש הזכויות זה חלק מהתפקיד שלנו. לדוגמא הנסיעות למעונות, כשמדובר במרחקים ארוכים אנחנו זועקים עם ההורים".

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר FM103.