גן הזוועות באילת: לאחר כתב האישום הקשה שהוגש נגד הגננת אילנה קובר מאילת, בגין למעלה מ-400 מקרי התעללות ותקיפה של פעוטות חסרי ישע בהם טיפלה במסגרת היותה בעלת מעון בעיר אילת, החליטו הורי הילדים להקריא חלקים ממנו, זאת על מנת לחשוף את הציבור הרחב למעשים הקשים אותם חוו ילדיהם. 

"נראה כמו ניסיון לרצח": כתב אישום יוגש בפרשת ההתעללות באילת
"תיק שלא נראה כמותו": פרטים חדשים על פרשת החשד להתעללות באילת

"מדי יום ביומו, ואף מספר פעמים באותו היום, עשתה בפעוטות מעשי התעללות גופנית ונפשית, ותקפה אותם לכל הפחות ב-380 מקרים. הנאשמת תקפה פיזית 23 ילדים, מתוך 26 ילדי הגן", נכתב בכתב האישום.  

בעוד שהם מתקשים לקרוא את תמלול כתב האישום, וחלק אף פורצים בבכי, המשיכו ההורים להקריא אותו: "הנאשמת משכה לפעוטות בשערות, בעטה בהם, הטיחה ילדים על הרצפה ועל הכסאות. בעטה בראשו של תינוק שישב בטרמפולינה. משכה חלק מהפעוטות. חסמה את הפה של התינוקות. פעוט עומד על כסא, הנאשמת משכה את הכסא, והתינוק נפל ונחבט בראשו. הנאשמת הרימה פעוט בידו ובגרונו והטיחה אותו על הקרקע". 

בחודש שעבר, סיפרה גל ליבר, אם לילד בן שנה וחודשיים מהפעוטון: "אני חנוקה מדמעות. ראינו מה עבר על הילדים הקטנים המסכנים האלה. אילנה קשרה לבן שלי את הידיים בטרמפולינה ושמה עליו חיתול טטרא על הראש והלכה והילד מנסה לזוז ולא מצליח. מרימה אותו מהגרון כשהוא ישן ומטיחה אותו. הילד שם מגיל 5 חודשים עובר התעללות יום יומית. דוחפת לו ידיים לפה מושכת לו את השפה למטה ממש נראה כמו ניסיון לרצח. העיפה אותו מהטרמפולינה, הרימה אותו מהיד והחזירה אותו חזרה לטרמפולינה".

כאמור, למעלה מ-400 מקרים של תקיפה והתעללות ב-27 פעוטות, נחשפו על ידי חוקרי המשטרה, שזימנו את ההורים לזהות את ילדיהם בתיעוד, ולהגיש תלונתם. במקביל, המשטרה האריכה את מעצרה של החשודה בפני בימ"ש במשך יותר משבועיים ימים, שבמהלכם המשיכו החוקרים לגבש את התשתית הראייתית נגד החשודה, לרבות גביית עדויות נוספות תחת אזהרה ממטפלות שעבדו עם החשודה ואשר שהו במעצר בית לאורך כל ימי החקירה.

במקביל, הורי הילדים פתחו קמפיין מימון תביעה אזרחית נגד הגננת המתעללת. "אנחנו תובעים את הטיפול הפסיכולוגי והפסיכיאטרי, את נזקי הרשלנות, את אוזלת היד, את האכזריות הבלתי נתפסת".

לעזרה במאבק המשפטי והציבורי של הורי הגן לחצו כאן