קבוצת ביג מרכזי קניות הודיעה היום (ראשון) שבמידה והחוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, כל המתחמים של הרשת יושבתו ביום שלישי. 

לאחר הפרישה של אשד: הפגנות ברחבי הארץ; מדורות בנתיבי איילון
סערת עילת הסבירות: לפיד בפנייה דרמטית לארנון בר דוד - "להשבית את המשק"

עוד נמסר בהודעה: "חקיקה כזו תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל, ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל. על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו. כשהמדינה רועדת ונקרעת מבפנים אין באפשרותנו לשבת על הגדר ובעת הצורך ועם התקדמות החקיקה והביזה של הקופה הציבורית אותה אנו מממנים אף נחריף את צעדנו!!!".

כזכור, ראשי המחאה נגד הרפורמה קיימו מסיבת עיתונאים ביום חמישי האחרון והכריזו על יום מחאה ביום שלישי הקרוב, לקראת ההצבעה במליאה על צמצום עילת הסבירות. הם הבטיחו "מחאה שלא נראתה כמותה בישראל", לדבריהם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".

בתוך כך, עו"ד אביעד ויסולי הגיש לממונה על התחרות, מיכל כהן, תלונה ודרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד קבוצת ביג בטענה כי "ההשבתה שהוכרזה על ידה ליום שלישי הקרוב מהווה הסדר כובל בלתי מאושר, שהוא עבירה פלילית מסוג פשע הנושאת 5 שנות מאסר".

עו"ד ויסולי כתב בתלונה לממונה על התחרות, בין השאר: "השבתת מרכזי 'ביג' היא הסדר כובל בין קבוצת ביג לבין תנועות השמאל הקיצוני המקיימות הפגנות נגד חקיקה של הכנסת. ההסדר הכובל של קבוצת ביג פוגע בכמות הנכסים או השירותים המוצעים לציבור במרכזי ביג, ועלול לפגוע קשות הן בבעלי העסקים במרכזי ביג (וכל הקשורים אליהם, כולל בעלי מניות, עובדים, ספקים, לקוחות) והן בציבור בכללותו. בנוגע לפגיעה בציבור, לדוגמא, כאשר לאדם נקבע תור לרופא מומחה שמרפאתו נמצאת במכרז ביג לפני חודשים רבים ליום ההשבתה והוא יפסיד אותו; אם אדם צריך לרכוש תרופה בבית המרקחת במרכז ביג ביום מסוים; או מזון חיוני שאדם צורך שיש לרכוש אותו טרי בחנות מרכז ביג; או כל שרות אחר שהציבור מסתמך עליו כניתן באופן רציף. לפיכך ההסדר הכובל של קבוצת ביג עלול לפגוע קשות בציבור. על פי החוק התחרות הכלכלית, קיום הסדר כובל ללא היתר מהממונה על התחרות הינו עבירה פלילית מסוג פשע הנושאת 5 שנת מאסר. הנך מתבקשת, ואף נדרשת בזאת, להורות לקבוצת "ביג" להימנע מההסדר הכובל הכרוך בהשבתת מרכזי הקניות כמתואר לעיל, וכן להורות לחוקרי רשות התחרות לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראשי הקבוצה בגין עבירה על חוק התחרות אשר עלולה לגרום נזק חמור לציבור".

לשכת הממונה על התחרות אישרה את קבלת התלונה.