תמונת פעוטה היושבת לבדה בשמש הקופחת, בלב מעבר חציה ועם דגל בידה כשמעליה מיתמרים שני אוטובוסים גדולים, עוררה היום (שלישי) סערה גדולה ברשתות החברתיות. 

אלפים בנתב"ג: המשטרה הדפה מפגינים שניסו לפרוץ לתוך הטרמינל | שידור חי

אחד הגולשים כתב: "בניגוד למה שרציתי להאמין, התמונה המחרידה הזו היא אמיתית והיא מהיום. מי שמניח תינוקת על אספלט לוהט כשרק שמיכה חוצצת ביניהם הוא חסר אחריות מרושע. לו היה מדובר באנשים אחרים (חרדים) ממקום אחר (בני ברק) אבירי זכויות הילד היו משתוללים. צבועים".

גולש נוסף תקף: "מזעזע. איפה הרווחה? איפה המועצה לשלום הילד? צריך לקחת את תינוקת הזאת מהיידים של הוריה הביולוגיים ולהעבירה לאומנה". שר הרווחה יעקב מרגי התייחס לתמונה ואמר במליאת הכנסת: "הנושא הזה הועבר לבדיקה מיידית ולחקירה, יש גבולות גם למחאה, אם מישהו ניסה לומר השבוע שאין גבולות למחאה אנחנו אומרים לו כן, יש קווים אדומים".

במקביל, המועצה לשלום הילד פרסמה את ההנחיות לגבי שיתוף ילדים בהפגנות, וכתבה, בין היתר: "אין לעשות שימוש בילדים כגימיק 'שמצטלם היטב' או כניצול לקידום מטרות של מבוגרים, תהיינה המטרות צודקות ככל שתהיינה בעיניי המבוגרים".

עוד נכתב כי "אין לעשות שימוש בילדים בהפגנות ובמחאות לצורך קידום מטרות אידיאולוגיות של מבוגרים, ובמיוחד כאשר נוצרים מצבי סיכון. אין לשתף ילדים בכלל ובפרט תינוקות וילדים וצעירים בהפגנות בהן יש סכנה להיפגעות. לצד זאת, לנוער יש זכות להשתתף במחאה כדי לתת ביטוי לדעתם ויש לאפשר זאת באופן בטוח ומוגן. בנוסף לכל האמור יש לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים: גיל הילד, אופי ההפגנה, תנאי השהיה בשטח והסכמת הקטין, כך לפי המועצה".