הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) סקר חברתי חדש הנוגע בנתונים על עמדות הציבור לגבי השפעת הדת במדינה. מהנתונים עולה כי 56% מתושבי מדינת ישראל, בגילאי 20 ומעלה (כ-3.3 מיליון בני אדם), סבורים כי השפעת הדת בתחומים שונים התחזקה בשנים האחרונות.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: עלייה חדה בצמצום היקף התעסוקה בהיי-טק

יש נציג לקואליציה בועדה לבחירת שופטים; עכשיו מגיע האולטימטום של לפיד

כ-73% (כ-4.28 מיליון איש), סבורים כי לדת יש השפעה חזקה על החיים בארץ. מהפילוח עולה, כי בקרב נשים וגברים השיעור דומה, בעוד שבקרב יהודים ואחרים השיעור גבוה יותר לעומת הערבים (77% ו-52%, בהתאמה). שיעור הסבורים, כי לדת יש השפעה חזקה על החיים בארץ בקרב תושבי הערים הגדולות (בהן למעלה מ-200 אלף תושבים), נע בטווח שבין 81% בחיפה לבין 60% בבני ברק.

כמחצית מהיהודים (2.3 מיליון איש) סבורים שצריך להפריד בין דת למדינה. 6.7% בלבד מהיהודים סבורים, כי מאז משבר הקורונה, יחסי דתיים-חילוניים נעשו טובים יותר, 56% סבורים לעומתם כי הם לא השתנו ו-26% (כ-1.2 מיליון איש) סבורים כי היחסים נעשו גרועים יותר.

בתשובה לשאלה, האם במדינת ישראל צריך להפריד בין דת למדינה, בקרב היהודים התשובות היו: 30% - מסכימים מאוד ו-19% מסכימים (כ-2.3 מיליון איש). לעומתם 15% השיבו לא כל כך מסכימים ו-30% בכלל לא מסכימים עם האמרה.