תמונת פעוטה היושבת לבדה בשמש הקופחת, בלב מעבר חציה ועם דגל בידה כשמעליה מיתמרים שני אוטובוסים גדולים, עוררה סערה גדולה ביום השיבוש השבוע ברשתות החברתיות. צלמת התמונה לירון אלמוג כתבה אתמול (רביעי) פוסט בפייסבוק המתייחס למבקרים.

"חסר אחריות מרושע": סערה סביב תמונת הפעוטה במחאה

"כן, אני צילמתי את התמונה הזו!", כתבה אלמוג. "כל אדם שמכיר אותי יודע כמה אני צלמת בנשמתי מילדותי, מאז שאני זוכרת את עצמי (ולפני הכל - בנאדם), רגישה לכל מי ומה שסביבי. צלמת מקצועית קרוב לשני עשורים מחיי. בחרתי להתחיל בזה כי בא לי לצרוח בקולי קולות נוכח הסיטואציה הבלתי הגיונית בארץ, על זה שהמדינה היפה שלנו מתפוררת אבל זה לא הנושא פה".

"אתמול במקרה צילמתי כמה פריימים שאחד מהם, מסתבר, עורר כ"כ הרבה תגובות קשות שכל אתמול רציתי להקיא. באחת ההפגנות שהיתה אתמול בצפון ת"א עמד לידי זוג מקסים עם בתם המתוקה. הם בסה"כ רצו לצלם שנייה של "המפגינה הצעירה בארץ חוסמת כבישים" תוך כדי שהיא יושבת על שמיכה וברקע אוטובוסים לא מונעים, ללא נהגים בצומת חסומה מעל שעה. היה בזה שבריר שניה כ"כ סמבולי בעיני ובאיזו מציאות אנחנו חיים.. תינוקת מפגינה לטובת הדמוקרטיה..", המשיכה.

מפגינים חוסמים את צומת קפלן (צילום :דוברות המשטרה)

עוד כתבה אלמוג: "מה אנשים ראו? הזנחה, מי ההורים האלה, חסרת ישע, לא יכול להיות שזה אמיתי (ואני מאוד מאוד עדינה במילותיי). תגידו, השתגעתם?? הילדה מתוקה, חיונית וחייכנית, יושבת על שמיכה עבה פחות משנייה כששני הוריה במרחק מספר ס"מ ממנה. למה כ"כ אכפת לי? ראשית כי אני כזו - אכפת לי וגם אני אמא לקטנטנה. שנית כי כואב לי לשמוע השמצות ועיוות מציאות בכל נושא ועניין ובמיוחד בכל הקשור להורות".  

"קיבלתי אתמול אינסוף טלפונים בשאלה האם זה פייק ניוז או לא והאם ההורים היו ליד הילדה.. ברור שהם היו לידה. למה להחפיש סתם, למה לא להתרכז בקרע הקשה שנוצר בעם היפה שלנו, בימים הלא פשוטים פה, במציאות שלנו. בבקשה, פעם הבאה שיש ביקורת על הורות, חשבו עוד שנייה. בפרט אם אתם הורים".