איתי שלום בן 31 מירושלים, דוקטורנט למדעי המוח, הפגין היום (שלישי) מול בניין ההסתדרות בעיר, ובהמשך מול הרבנות הראשית. "הצטרפתי להפגנות בתחילת התארגנות מחאת הסטודנטים והסטודנטיות", סיפר בשיחה עם 'מעריב': "כנשוי עם ילד בדרך, אני לא יכול להגיע לכל ההפגנות שנערכות, אבל בחצי השנה האחרונה אני מגיע לכל הפגנה שיכול. העובדה שייוולד לי בקרוב ילד רק מוסיפה לתחושת הדחיפות שאני חש כעת".

חשד: מפגין שבר מוט של דגל על ראש של שוטר במהלך פיזור מחאה בכביש 4
הרבנות הראשית תחת מצור: ניסיון הפריצה שנבלם - עדות מטלטלת מבפנים

"את הבוקר התחלנו בהפגנה מול ההסתדרות, וניסינו לגרום ליושב הראש ארנון בר דוד להבין שזה לא משחק פוליטי, ימין שמאל, תומכי מתנגדי נתניהו - אלא שמדובר בדבר מהותי אשר קשור לעתיד המדינה", הסביר, "הוא לא רואה מילימטר קדימה אם הוא חושב שארגוני העובדים לא ייפגעו והמדינה תהפוך לסף דיקטטורית".

בהמשך השיחה הוא התייחס להפגנה שנערכה מול הרבנות הראשית, בה נכח במהלך הריאיון: "הגענו לשם בשל הדרך שהמדינה עושה כעת לכיוון הפיכה למדינת הלכה, בעיקר לנוכח חוקים וסמכויות שעלו לאחרונה, ומרחיבים את תחומי הפעילות של הרבנות הראשית - דבר שאנחנו מתנגדים לו נחרצות".

שלום הוסיף: "אני נלחם בשביל הילד העתידי שלי וזו לא קלישאה לקום ולומר שאני חרד לעתיד המדינה, והחשש הזה הוא מה שמוציא אותי החוצה להפגנות הרבות. אני נלחם כדי שלילד שלי יהיה מקום טוב לגדול בו, כדי שאוכל לתת לו את כל מה שאני קיבלתי - כמי שגדל בדמוקרטיה". הוא השיב לביקורת ולטענות שעלו, לפיהן המוחים נהנים מההפגנות: "זה סבל גדול גם למפגינים וגם לשוטרים, אבל אנחנו עושים את זה כדי שישמעו אותנו - כי אנחנו מרגישים שלא מקשיבים לנו, ואת זה אני אומר מהמקום האישי שלי. לדבריו, הוא נלחם כדי שהילד שלו יוכל לגדול ולחיות בדמוקרטיה".

אתה אופטימי עכשיו?
"באופן כללי - כן. הציר הליברלי ער בשבעה חודשים האחרונים ויש התגייסות של הציבור למחאה לא אלימה, במסגרת מה שהחוקים מאפשרים. אם לא הייתי מאמין שיש סיכוי לשינוי - לא הייתי מאמין שיש סיכוי, לא הייתי יוצא מהבית ואני כן יוצא ומפגין. אני מעריך כל מפגין ומפגינה שיוצאים מהבית ומגיעים כדי למחות ולהיאבק על העתיד של המדינה".

"אני פונה למי שלא הבינו את גודל השעה - עזבו את הטלוויזיה והרשתות החברתיות, והצטרפו להפגנה הקרובה ביותר אליכם. אין לנו דרך אחרת, זה הכלי היחיד שיש לנו כעת. אלה זמנים הזויים, ואנשים צריכים לעשות דברים הזויים - ואנחנו נלחמים, כוחנו באחדותנו וכל כל מי שלא יצא עדיין - שיעשה את זה ויילך להפגין", הוסיף.