במהלך הפגנות המחאה בצומת קפלן אמש על רקע המחאה נגד הרפורמה המשפטית, המוחים התפרעו וחסמו את הצומת ואת נתיבי איילון.  ענת דוידוב וגיא פלג שוחחו היום (שלישי) עם דובר המשטרה ניצב משנה אלי לוי ברדיו 103fm על נוכחות המשטרה במקום ועל מצבה של המשטרה נוכח ההפגנות.

"אם יוצאי אתיופיה היו עושים מה שנעשה באיילון, התמונות היו נראות אחרת"
אירוע חריג בחצרים: תומכי הרפורמה התעמתו עם הקב"ט שירה באוויר
 
"היינו ערוכים ומאז שעות הצהריים קיבלנו אינדיקציה שהולך להיות שם שורה של מחאות", סיפר. "המחאות החלו כבר ביום ראשון, ומרביתן בירושלים. לאחר מכן נדדו ברובן לאזור תל אביב. לפני שנדבר על הכול, במרבית האירועים והמחאות המחאות מסתיימות באפס תקלות. מלבד האירועים בתל אביב וירושלים, שמקבלים את מרבית תשומת הלב בגלל נפח המשתתפים, מרבית המחאות הסתיימו באפס תקלות, בלי מעצרים ובלי חריגים, גם בירושלים".

כשנשאל על תפקוד המשטרה בהפגנה ויחסם כלפי המפגינים, השיב: "ראשית, כל מי שאתמול חסם את הציר, הפר את הסדר, עבר עבירה פלילית. פעם אחר פעם פנינו לאותם מוחים, זה חלק קטן מהמפגינים, מרבית המפגינים לא נוהגים בצורה הזו".

עוד הוסיף: "היה כוח משימה בתל אביב, ידענו והיה מידע מוקדם על כך שיהיו גם מחאות בתל אביב. היה כוח משימה משמעותי מאוד בתל אביב, מתוגבר על ידי לוחמים ולוחמות של משמר הגבול. עשינו הכול כדי לפנות ולא להגיע לתמונות שראינו אתמול". 

על הטענה לפיה שוטרים זרקו קרשים בוערים על מפגינים, השיב: "אנחנו בדקנו, הקרש הבוער שאותו שוטר פינה מהכביש, דווקא שניכם צריכים למתוח ביקורת על אותם אנשים שמבעירים צמיגים ומדורות על ציר תנועה מרכזי, שזורקים כיסאות על שוטרים. למה הבוקר 12 שוטרים צריכים למצוא את עצמם בבית חבולים? חמור מאוד. ראיתי סרטון אחד קצר מאוד שהוא חלק מאירוע, של שוטר שמפנה קרשים בוערים, אתם יודעים מה המשמעות של קרש או מדורה בוערת על ציר תנועה מרכזי? שוטרים פינו וזה פגע במקרה באחד האנשים. אף שוטר לא יוצא מהבית כדי לפגוע במפגינים".

לוי הגיב על פוסט שנכתב אתמול על ידי אמא שהבן שלה נעצר כשהפגין וחטף מכות: "אני קיבלתי את הפוסט הזה לפני שלוש דקות מאחד מעמיתכם מתחנת שידור אחרת, העברתי אותו למפקד מחוז תל אביב. נעשה הכול כדי לחזור אליכם עם תשובות. אגב, לגבי אירוע נוסף חריג אתמול שהיה בחצרים, היורה נעצר ועוד ארבעה חשודים נעצרו. אנחנו בשלב ראשון של חקירה, היה שם עימות בין תושבים מקומיים לבין מפגינים. נעצרו שם שורה ארוכה של חשודים, הבוקר הוחלט שגם היורה וגם ארבעה חשודים נוספים יובאו לדיון להארכת מעצר". 

דובר המשטרה גם התייחס לאירוע הדריסה שהתרחש אתמול בכביש 531, כאשר רכב פרטי שעבר בין המוחים האיץ ודרס מפגינים: "כרגע חלק מהחשדות נגדו זה הפציעה של אותם אזרחים שהיו על הציר וגם הבריחה מהמקום. אדם שפוגע מחוייב לעמוד בצד, לשתף פעולה. הגיעו אליו מהר מאוד. גם הסרטון של האמא עם הילדים, גם שם שוטרי מחוז ירושלים הצליחו להגיע מהר מאוד לחשוד. האירוע בחצרים הוא אירוע חמור מאוד, נחשפתי אתמול גם לסרטונים וגם לעדויות. לצערנו הרב, רצף גדול של אירועים חריגים, אלימים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm