המדינה השיבה היום (חמישי) לבג"ץ בנוגע לעתירה בנושא אפליה כלפי זוגות להט"ב אימוץ ילדים. בתגובת המדינה נאמר כי גם אם היה ראוי לטעמה של המדינה לבצע תיקון חקיקתי לתיקון האפליה. 

אבא ואמא יוחזרו לטפסים הרשמיים - כך הגיב ח"כ אבי מעוז

פוגעים מבפנים: הדרך לשוויון זכויות לקהילה הגאה עקלקלה במיוחד

נוכח הערכת שר המשפטים שאין היתכנות פוליטית לתיקון החוק, ונוכח התנגדות שר הרווחה לתיקון, קיים בסיס למתן פרשנות על ידי בג"ץ לפיה המונח "איש ואשתו יחד" שבחוק אימוץ ילדים, יכול לכלול גם זוגות חד מיניים. המדינה מקבלת את עמדת העותרים לפיה ניתן לפעול כבר עתה לתיקון האפליה ללא צורך בתיקון חקיקה.

שר הרווחה השיב גם הוא לבג"ץ והתנגד לביטול האפליה: "הריני מתנגד לכל פרשנות שמאפשרת מסירת ילדים לאימוץ לזוגות חד-מיניים, וזאת מטעמים של טובת הילד. ילד שנמסר לאימוץ נושא על גבו מורכבויות וקשיים. העברתו למסגרת משפחתית חד מינית יש בה בכדי להוסיף לחייו מורכבות נוספת. קיימת חשיבות רבה להעברת ילד למסגרת משפחתית הדומה ביותר לזו שממנה הגיע".

את העתירה הגישו זוגות להטבי"ם, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, האגודה למען הלהט״ב והבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים.

יצחק פינדרוס על הלהט"ב, מתוך "אנשים" (באדיבות: קשת 12) (צילום :קשת 12)

עם קבלת תגובת המדינה אמרה עו"ד ריקי שפירא רוזנברג מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה: "אנו מברכות על עמדת המדינה שמבהירה את הצורך התיקון האפליה על מנת לפעול לאימוץ ילדים בהתאם לטובת הילד, ללא קשר לנטייה המינית של ההורים המאמצים. אנו מקוות שבית המשפט יאמץ עמדה זו המשותפת לעותרים ולמדינה, שכן לא ניתן עוד להשלים עם הפלייה כה קשה וארוכת שנים של זוגות להט"ב הפוגעת אנושות בזכותן להורות ולמשפחה".

יו״ר האגודה למען הלהט״ב הילה פאר: ״אין דוגמא מובהקת יותר לחשיבותו של ביהמ״ש עצמאי שיגן על זכויות הקהילה הגאה. מול העמדה המבישה וההומופובית של שר הרווחה, אנחנו שוב רואים כי רק בג״ץ יכול לפעול למען שוויון זכויות. בזמן שהממשלה אומרת בגלוי שהיא מונעת מאיתנו זכויות בסיסיות, אנחנו מצפים מבג״ץ לבטל את האפליה הזו אחת ולתמיד - כפי שהבטיחה שהמדינה כבר לפני 6 שנים ולא קיימה״.

יו"ר האופוזציה, יאיר לפיד, מסר בתגובה: "אמירה חשוכה ומכאיבה של שר הרווחה מרגי. הורות טובה לא קשורה בנטייה מינית. משפחה היא משפחה ואהבה היא אהבה".