ראש הממשלה נתניהו דיבר היום (ראשון) על כוונת הממשלה להמשיך לעבוד במרץ ביום האחרון שלפני היציאה לפגרת הקיץ והתייחס לחוקים שבכוונת הממשלה לקדם.

תאונה קשה בדרום: גבר נהרג בהתהפכות משאית סמוך לצומת תחרורים
פטריית עשן נצפתה בעקבות שריפה במפעל בהרצליה, הנסיבות בבדיקה
 
"בין החוקים שנעביר היום", הצהיר, "חוק הפרוטקשן למלחמה בפשיעה המאורגנת וחוק הגנה על חסרי ישע של יו"ר הקואליציה אופיר כץ יחד עם חברי הכנסת . החוק השלישי מקודם על ידי גלנט כצעד נוסף ברפורמה של "נפש אחת". החוק הרביעי הוא האיזוק האלקטרוני".

את הצעת החוק הפרוטקשן הגיש יו״ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר מסיעת עוצמה יהודית יחד עם ח"כ אלמוג כהן. לטענת המפלגה, הצעת החוק היא חלק מהדרישות של בן גביר בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית. 

פרוטקשן בנגב (צילום: ללא קרדיט)
פרוטקשן בנגב (צילום: ללא קרדיט)

ההצעה מחמירה את העונש על עבירות פרוטקשן וקובעת ענישה מינימלית של לפחות 3 שנים על עבירת פרוטקשן וגם מגדילה את הענישה המקסימלית על עבירה זו. בנוסף, ההצעה מבקשת לתקן את החוק, כך שיובהר כי איום או הטלת אימה כפי שקבועים בחוק, עשויים להתבצע לא רק באיום או התנהגות מפורשים כלפי קורבן פרטני אלא גם בדרך של יצירת מצג ובאמצעות מסרים שהועברו לאנשים אחרים המצויים בנסיבות דומות ובאותו מצב של הקורבן.

ההצעה מעבירה את האחראיות על מי שקיבל דמי חסות גם ללא שאיים מפורשות על הנסחט ודורשת מהחשוד בסחיטה, שלא סיפק שירות אמיתי, להסביר מדוע ועבור מה קיבל את הכסף. במקרים של פרוטקשן, לא יצליח הנאשם לספק הסבר לכסף ויואשם בעבירה זו.

בתגובה לדברי ראש הממשלה, בעל עסק תושב רהט אמר ל"מעריב": "לפני מספר ימים הייתה לי שיחה עם כמה אנשי עסקים על הנושא הזה, על חוק הפרוטקשן. הוא לא ישנה את המציאות בהרבה. יהיה קשה להרשיע מישהו בסחיטה ויהיה יותר קשה לשכנע את האנשים להתלונן ולהגיע לבית המשפט ולהעיד מול השופט. כל מי שיתלונן יצטרך לחיות כל החיים שלו בפחד על המשפחה שלו ועל העסק שלו. החוק יעבור, המציאות לא תשתנה".

"חוק פרוטקשן זה לא מספיק", אמר א' תושב הפזורה הבדואי. "כל עוד המדינה לא זזה ולא פועלים בהתאם, כלום לא ישתנה".

דור אלבז, תושב באר שבע: "עשרות שנים תושבי הנגב והגליל חווים את תופעת לקיחת דמי השמירה. החוק ימגר את התופעה וילחם בה. עסקים קטנים יתחילו לפרוח, בלי חשש".