עמי דרור, ממובילי מחאת ההייטקיסטים שנעצר היום (שלישי) על ידי המשטרה בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה, שוחח עם אריה אלדד ואיתן כבל ב־103fm והגיב על התקרית.

שוטרים הגיעו לזהות גופת אישה בבית שמש - והותקפו על ידי עשרות שניסו לחטוף את הגופה
בן 17 מאשדוד נעצר בחשד להחזקת תחמושת וסמים מסוכנים
 
"עיכבו אותי, לא עצרו", אמר, "בגלל שהפעלתי זמבורה. עשיתי רעש. התיישבתי שם, הפעלתי את הזמבורה חמש דקות. קודם כל אני אגיד את האמת, אני מרחם על השוטרים שהיו צריכים לעשות את זה. הם אמרו לי 'הפעלת רעש לא סביר'. הם יכלו לבקש ממני להפסיק, הייתי מפסיק. דבר שני, אתם יכולים להגיד לי מה העוצמה של הרעש. הם אמרו לי: 'אנחנו צריכים לעכב אותך עכשיו, להחרים את הזמבורה'. זאת סיטואציה מאוד מגוחכת יותר מהכול. בסופו של דבר עוצר אותי מישהו מהבילוש של משטרת תל אביב שאמור להתעסק בעבריינים, רוצחים ואנסים ולא בזמבורות. וזה עצוב".



"הם אומרים שזה רעש חריג. ואפילו שהשוטר מנסה לכתוב את זה במחשב של המשטרה הוא לא מוצא את הסעיף שעליו הוא עיכב אותי".

"נגדי לא הפעילו שום כוח. היה מפגין אחד שתופף בתוף, שזו גם עבירה ידועה, שנגדו הופעל מעט כוח. היה גם מבצע ממש מסעיר להורדת סככה שתגן על המפגינים מהשמש. הגיע צוות יס"מ עם סולם להסיר את ההצללה הזו".

"אנחנו מפגינים מול תחנת משטרה", סיפר. "מותר לתופף בתוף ברחוב, זהו שטח פתוח, לא בשעות המנוחה. מותר לעשות רעש ולצעוק ומותר למחות. היה והיה ניגש אלי קצין המשטרה ואומר לי 'אתה יכול בבקשה לא להפעיל את הזמבורה הזאת?' הייתי אומר 'בשמחה'".

"הזמינו אנשים לחקירה, כולל את משה רדמן שהואשם בהאשמה מאוד חמורה של החזקת מדוכת עשן שהוא מצא על הרצפה באיזשהו הפגנה. זה הרגיש כמו הטרדה של מפגינים ושל ראשי המחאה. ברגע שיש אנשים שנעצרים, אנחנו נמצאים בחוץ, מעודדים אותם ומחכים להם עד שהם ישתחררו. סולידריות הכי בסיסית של המחאה שלנו. אני מודה שהפעם ראיתי דברים קצת מוזרים כמו שאסור לתופף בתוף ב-11 בבוקר. זה לא סביר".

"אני חושב שהמשטרה בסך הכל עושה עבודה נורא טובה וחשובה", הוסיף. "הם עושים עבודה מצוינת, מאפשרים את זכות ההפגנה, יש מקרים חריגים בקצה כמובן שצריכים להיחקר, של אלימות קיצונית של שוטרים. אבל הם כן מאפשרים להפגין ורצים שנממש את זכותנו הדמוקרטית. בגלל זה המקרים שאנו מתארים היום הם מקרים בין מציקים למגוחכים ואני חושב שגם המשטרה הבינה את זה. אני מקווה שיסיקו מזה מסקנות. הם לא צריכים להחרים למתופף את התוף. אנחנו רוצים משטרה חזקה, זה האינטרס שלנו, שיכולה להגן על מדינת ישראל שעובדת בצורה מקצועית. גם כשאנו מוחים, חלק מהמחאה שלנו זה גם למען משטרת ישראל".

בסיום דבריו אמר: "כל זמן שמשטרת ישראל עושה את תפקידה, חוקרת את מקרי הקיצון כמו שהיא מנסה לעשות, אין לנו שום עניין עם המשטרה. הם בצד שלנו. אנחנו אוהבים את השוטרים, הם האחים והאחיות שלנו, ברגע שיש מקרים חריגים, חובתנו כציבור להצביע להם ולדרוש שמשטרת ישראל תחקור אותם, תמצה את האמת ותדאג לזה שתושבי מדינת ישראל לחיות בביטחון".