ניצב בדימוס אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וניסים משעל בתכניתם ב-103FM, לאחר הפיגוע אתמול במעלה אדומים, בו קצין מג"ב ניטרל את המחבל, כשהוא לא בתפקיד. "אין שום סוד שהמשטרה באמת משטרה קטנה, אין מצב שבכל מקום ימצא שוטר. לכן, מחוסר ברירה, נוצר מצב שאנחנו סומכים גם על שוטרים לא בתפקיד או חיילים לא בתפקיד, או אזרחים שיש להם אקדח", ציין. 

"הממשלה התפשרה יותר מדי": בן גביר במסר תקיף לנתניהו
פיגוע ירי במעלה אדומים: שישה נפצעו קשה-בינוני, המחבל חוסל

עוד הוסיף: "במהלך 20 השנים האחרונות היו הרבה מאוד פיגועים שנחתכו על ידי נושאי נשק שלא היו בתפקיד או אזרחים. מאז ומתמיד, אני אישית הולך עם אקדח לכל מקום כל חיי, אני חושב שזה מאוד נכון לעשות את זה. אנחנו חיים בסוג מסויים של אווירה, יש לנו בעיה ביטחונית קשה והדבר הזה הוא סוג של פיתרון".

אז למה אתה לא מפרגן?
"אני לא מפרגן לאיתמר בן גביר כי הוא עבריין, תומך טרור שהרס את משטרת ישראל, אבל בקטע הזה, של קריאתו לשאת נשק - הוא צודק".

הוא המשיך לתקוף בחריפות את השר לביטחון לאומי: "שבתאי עדיין חי באשליה לקבל שנה רביעית למרות שרק אלוהים יודע למה הוא מבקש את זה. אני כבר אומר לכם, שממה שאני יודע, השמות של אלו שעולים להחליף אותו, זה בדיוק מראה לי מה בן גביר רוצה - הוא הולך לבחור את האיש הכי חלש וכנוע שיהיה המפכ"ל הבא כדי שלא יפריע לו לעשות במשטרה את מה שהוא רוצה. בן גביר הרס את משטרת ישראל. תהיה אלימות ואני חושש שגם מצד המפגינים באיזשהו שלב, אנחנו הולכים רק למצב יותר גרוע".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM.