על רקע הביקורות החריפות כלפי הממשלה הנוכחית בכל הנוגע למימון אברכים וישיבות, והביקורות על אי גיוס החברה החרדית לשירות בצה"ל, הבוקר (רביעי) משרד העבודה לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמו נתונים חדשים, לפיהם שיעור תעסוקת החברה החרדית זינק.

על פי נתוני הלמ"ס, תעסוקת נשים ערביות וגברים חרדים נמצאת בעלייה משמעותית. ברבעון השני של 2023, תעסוקת הנשים הערביות הגיעה ל-45%. גם תעסוקת הגברים החרדים נמצאה בעלייה. נכון להיום, 55.5% מהגברים החרדים מועסקים, לעומת 52% בשנת 2014.

כאמור, שיעור תעסוקת הגברים החרדים עומד כיום על 55.5% ומהווה גידול משמעותי משנים קודמות. ב-2022, שיעור תעסוקת הגברים החרדים עמד על 53.1 ושנה לפני כן עמד על 50.6%.

לפי הנתונים, שיעור התעסוקה בקרב כלל המגזר החרדי עומד על 68.4%, נתון שגבוה אף משיעורי התעסוקה בקרב החברה הערבית, העומד על 61.6%. נתון נוסף ציין כי שיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות עומד על 81%. זאת, לעומת הממוצע הארצי, שעומד על 75%. שיעור התעסוקה במגזר הכללי, גברים ונשים, עומד על 79%.

בהמשך לניתוח של משרד העבודה לנתוני הלמ״ס, שר העבודה יואב בן צור מסר: ״משרד העבודה מקדם הכשרות ותעסוקה במשק ושם דגש על שילוב אוכלוסיות מגוונות, וזה מוכיח את עצמו. העלייה בשיעור תעסוקת חרדים היא פרי המאמצים שלנו  והודות להשקעה נרחבת והיא תורמת למשק תרומה אדירה. מנתונים אלו עולה הפוטנציאל האדיר של שילוב האוכלוסיות במשק, כשאנו מרוויחים פעמיים – פעם אחת בהכשרה ותעסוקה איכותית לאדם ופעם שניה המשק נתרם מכח אדם מגוון, מיומן ואיכותי. משרד העבודה ימשך לפתח תכניות הכשרה ומסלולים טכנולוגיים לטובת שילוב מיטבי בתעסוקה".