ביום שני אושר בוועדת השרים לענייני החברה הבדואית חוק השולל את הזכות לקרקע נוספת למשפחה פוליגמית. היום (רביעי), בשיחה עם 'מעריב', זועמים תושבי הפזורה על החוק ומכנים אותו "אפרטהייד תרבותי".

הטמעת העברית ומאבק בפוליגמיה: צעדי הממשלה לקידום הבדואים בנגב

אלף תושבי הפזורה הפגינו בעקבות הריסת בתים בלתי חוקיים בנגב

על פי הצעת החוק, היקף התמורות לתא משפחתי בו מקיים גבר משק בית משותף עם מספר נשים יסתכם ביחידת זכאות אחת בלבד, בדומה לזכאות תא משפחתי בו מקיים גבר משק בית משותף עם אישה אחת, כאשר הקצאת הזכויות במגרש תיעשה בחלקים שווים לכל יחידי התא המשפחתי.

תושב אחד אמר: "זה נוגד את עיקרון הדמוקרטיה. זה לא פלא מהממשלה הנוכחית שנלחמת במליוני אזרחים שמתנגדים לפגיעה בדמוקרטיה ע״י החקיקות שפוגעות בבתי משפט. אז על אחת כמה וכמה היחס שלה לאזרחים ערבים ובמיוחד הבדואים מביניהם בנגב והכל תחת מטריה כוזבת: 'הבדואים משתלטים על אדמות המדינה'. זה פוגע  במאות משפחות בנגב. ויום אחד ישכילו - אם בכלל, שההחלטה הזו הולידה עבריינים כי לא יהיה להם קורת גג".

מחאת החברה הבדואית נגד נטיעות קק"ל במולדה, דוברות המשטרה

תושב נוסף ציין בשיחה עם "מעריב": הממשלה רומסת את זכויות הנשים, הן חלשות, לא עובדות. התרבות לא מאפשר להן לעזוב ולהתמודד בחיים בעוני רב".

"זה אפרטהייד תרבותי שלא היה עובר באף משטר דמוקרטי בעולם. רק בישראל. החוקים הם פרסונאליים, סקטוריאליים, ותלויי תרבות. לאיזה משטרים חשוכים זה מתאים? מדובר במלחמת דת וכפייה תרבותית, עונש קולקטיבי שפוגע בסופו של דבר בנשים עצמן, זהו סוג של סינון וויסות ילודה נגד מיעוט אתני תרבותי. החוק יוסיף עוד נשים למעגלי העוני ולמצוקת דיור. מה שבטוח - החוק לא יוריד את אחוז הפוליגמיה ולו בחצי אחוז".