חן אמיר בן ה-42, נרצח הערב (שבת) בפיגוע הירי בתל אביב. הותיר אחריו אישה ו-3 בנות, ומשפחתו הסכימה לתרומת איבריו להצלת חיים. לאחר שנודע על מותו, רבים ספדו לו, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

נקבע מותו של חן אמיר, סייר עיריית תל אביב שנפצע אנוש בפיגוע הירי
צעיר מאזור ג'נין אשר היה מזוהה עם הג'יהאד: זה המחבל שביצע את הפיגוע בת"א  

ראש הממשלה נתניהו ספד לו: "בשם כל אזרחי ישראל, שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של חן אמיר ז״ל, סייר עיריית תל אביב-יפו שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. חן, בן 42, נשוי לורד ואב לשלוש בנות, מנע בגופו פיגוע גדול והציל חיים רבים. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו. יהי זכרו ברוך".

מהמרכז הרפואי איכילוב נמסר: "המרכז הרפואי איכילוב תל אביב מודיע בצער רב על מותו של חן אמיר, סייר עיריית תל אביב - יפו. חן, בן 42, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים. משפחתו באצילות נפש הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים. בית החולים משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

"הלב נשבר", כתב רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. "חן אמיר, סייר סל"ע שלנו (הסיירת לבטחון ושיטור עירוני), נהרג בעת מילוי תפקידו. חן, בן 42, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים. עירנותם, גבורתם ואומץ ליבם של שני הסיירים שחשדו במחבל וחתרו למגע לא יישכחו. תנחומיי הכנים למשפחתו של חן. העירייה תעמוד לצידכם ככל שיידרש. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, תושב תל אביב, אמר: "גיבורי הערב הם הסיירים שחשדו במחבל וחתרו למגע, חיסלו אותו ומנעו פיגוע כבד יותר כנגד אזרחים". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס גם הוא לפיגוע: "ערנותם ותגובתם של הפקחים שהיו במקום - מעשה גבורה שמנע אסון גדול יותר ושראוי לכל הערכה". 

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ספד: "שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אמיר היקרה, שאיבדה את יקירם חן הי"ד ברצח אכזרי על ידי מחבל שפל וצמא דם יהודי בפיגוע בת"א היום. חן, סייר בעיריית ת"א, מנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים, גם כאשר משפחתו באצילות נפש תרמה את איבריו להצלת חיים. מחבק את המשפחה ברגעיה הקשים. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת גדעון סער מסר גם כן: "‏משתתף בכאבה ובאבלה הכבד של משפחתו של חן אמיר, שאיבדה את אב המשפחה. חן אמיר גילה ערנות ואומץ-לב ובגבורתו הציל חיים של אזרחים אחרים. יהי זכרו ברוך".

גם חבר הכנסת צבי סוכות ספד לו, וכתב: "חן הוא כל מה שטוב במדינה הזו. חן מנע בגופו פיגוע ענק נגד אחינו בתל אביב. שולח חיבוק ענק למשפחה האבלה. עצב שלא נגמר".

התמונה בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]