חן אמיר, סייר הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב שנרצח אמש בפיגוע הירי ברחוב מונטיפיורי בעיר, הובא הערב (ראשון) למנוחות בבית העלמין בקיבוץ רעים. במהלך ההלוויה, חבריו של אמיר מהיחידה צעקו: "אתה גיבור ישראל, המלך שלנו. הוא בא אליך מאחורה כמו כלב, תשמור עלינו, איזה לוחם הייית. רצית לחזור לקיבוץ".

"תמיד חייך": מנהלו של חן אמיר, שנרצח בפיגוע בתל אביב, נפרד בכאב
"הלב נשבר, מנע פיגוע גדול": במערכת הפוליטית ספדו לחן אמיר שנרצח בפיגוע בת"א

לאחר שנקבר, נשאה אשתו דברים: "רוצה להודות לך על הזוגיות המדהימה שהענקת לנו. על הבנות היפות שנתת לי, ששואלות את עצמן איפה אבא. אחרי שבישרתי לבנות, רומי אמרה לי 'אני יודעת שהוא הקריב את חייו למען עם ישראל'".

הלווייתו של חן אמיר ז"ל. באדיבות אבשלום ששוני (צילום :אבשלום ששוני)

עוד אמרה: "אתה הגיבור הלאומי שחירף את נפשו לעבר האחרים, הגיבור הפרטי שלנו שחסר לנו כל כך. כל הקלישאות נכונות, באמת לוקחים את הטובים ביותר". 
היא דיברה בכאב על בנותיהן: "מיקה מעכלת בדרכה, אמה מחכה לשמוע את האופנוע, ולצעוק 'הנה אבא הגיע'. לפני שלושה ימים היינו בפסטיבל אהבה חבקנו שרנו ואמרת לי שאתה רוצה להזדקן איתי. חן חתיך, אבל יופיו הפנימי עולות בעשרות מונים על יופיו החיצוני. השארת לנו בלב מכתש".
פינת זיכרון בזירת הפיגוע בתל אביב לזכר הנרצח חן אמיר (צילום: אבשלום ששוני)
פינת זיכרון בזירת הפיגוע בתל אביב לזכר הנרצח חן אמיר (צילום: אבשלום ששוני)
חן דודתו, אמרה מילים בשם ההורים והמשפחה: "משפחה יקרה מכובדיי, ואבלים יקרים. בדרך כלל נאומים מהסוג הזה לא כותבים. אבל מחמאת כמות האנשים ועוצמת האירוע, חשבתי שאולי כדאי שאכתוב. ביד רועדת ועט רוטטת כתבתי דברים לחן היקר. לדבר על חן בלשון עבר ולהוסיף זיכרונות לברכה זה פשוט לא נתפס. הדעת מסרבת את הנורא מכל. פיזרת סביבך שבילים של חן, חן נרצח בפיגוע השאיר אחריו הורים שכולים שמתקשים לעכל את הגזרה הקשה שנפלה עליהם".
עוד הוסיפה: "ורד אלמנתו היקרה אולי לא תוכל להכיל את האבדן ולא תראה אותו יותר. שלוש בנותיו לא תראנה אותו. לעולם לא נוכל להשלים עם בשורת האיוב. אם זה לא אסון אז מה הוא אסון לשמו. חן היה ביטחוניסט עוד מילדותו, התברך בשפע של ברכות, צניעות, דרך ארץ ואהבת חינם. המשפחה נותרה מרוסקת נפשית ופיזית, תודה שהצלת את כולם. בתל השומר אמרו לנו שהוא הציל 50 אנשים נוספים בזכות תרומת איבריו. תמשיך להיות ביטחוניסט גם במרומים".
נציג הממשלה, השר אופיר אקוניס, נשא דברים: "חן גיבור גדול, שמנע אסון גדול. בהירצחו ציווה חיים לישראלים רבים. באומץ ליבו, הציל בגופו ישראלים רבים. לא בכדי הוא חזר ליחידת סלע ובחר לשרת בחוד החנית של היחידה. בעיר שאינה יודעת הפסקה. כתושב בה כל חיי בעיר תל אביב, בשם השכנים ברחוב המבלים וההמונים, תודה גיבור ישראל ישראל תודה, והצדעה אחרונה".
"אתמול למדנו שוב כולנו פני העיר הגדולה כתף אל כתף עם תושבי הקיבוצים. כתף אל כתף עם ערי הפריפריה. האויב רואה לא מבדיל בינינו. אנחנו עם אחד כולם יחד בירושלים, בעוטף, במדינתנו מולדתנו בארצינו", הוסיף. 
אמיר בן ה-42 נפצע בפיגוע הירי ופונה באורח אנוש לבית החולים איכילוב שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. משפחתו הסכימה לתרום את איבריו. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]