המחאה נגד הרפורמה הגיעה אמש לרמת הגולן עם מפגינים רבים שהגיעו למחות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ששוהה באתר נופש במושב. חלק מהמפגינים אף הקימו עיר אוהלים בה ישנו במהלך הלילה. הבוקר (שלישי) דיווחו המפגינים כי המשטרה מונעת מהם להגיע למקום ולממש את חופש הביטוי וההפגנה. 

חסימות משטרה בנווה אטי''ב (צילום: איל מרגולין פלאש 90)
חסימות משטרה בנווה אטי''ב (צילום: איל מרגולין פלאש 90)

אחד ממובילי המחאה שנמצא במקום, משה רדמן, תיאר את המתרחש: "היישוב כולו סגור, אין יוצא ואין נכנס. נמנעת מהמפגינים הזכות למחות וחופש התנועה. מראות והתנהלות הלקוחים ממשטרים אפלים, הרודן ואשתו רוצים לנפוש בשקט ואיזור שלם במדינה נסגר הרמטית תוך רמיסת זכויות יסוד", טען. 

משה רדמן ממובילי המחאה: "מראות והתנהלות הלקוחים ממשטרים אפלים" (צילום :ללא)

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כבר אתמול המשטרה פרסה כוחות בכניסה למושב, ומנעה את הגעתם של כל מי שנושא דגל על גופו ובכוונתו להפגין במקום. לצד כוחות השיטור המוגברים, הגיעו אמש גם מכת"זית ויחידת פרשים למקום.

גורמים שמעורים בפרטי האירוע מסרו: "מבלי להיכנס להאם המפגינים נגד או בעד הרפורמה, חשוב לזכור שמדובר באדם, מעבר לעובדה שהוא ראש הממשלה, שעבר אירוע לב, ואמור לשהות בחופשה פרטית. זה קצת יותר מדי להגיע להפגין או לתכנן הפגנה בסיטואציה שכזו".

מנגד, בארגוני המחאה זעמו על הפגיעה בחופש התנועה וסיפרו כי "המשטרה חסמה את כל הישוב במקום לארגן מקום מסודר למפגינים, הורידו אנשים שנראו לא ביביסטים מהאוטובוסים, כוחות ואמצעים כאילו מחבלי חיזבאללה מנסים להתקרב לקיבוץ ולא אזרחים שמעוניינים לממש את חופש הביטוי וההפגנה שלהם".