רפורמת התחבורה הציבורית ממשיכה להציף את המתחים בתוך הליכוד. לאחר שמוקדם יותר (שני) הטיחה שרת התחבורה, מירי רגב, ביו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן כי "אינו בקיא בפרטים", השיב לה ביטן: "לידיעתך אני בקיא בפרטים, במיוחד לאחר שקיימתי איתך מספר דיונים בנושא בוועדת הכלכלה, ולאחר שהגעתי איתך לסיכומים – אותם בחרת להפר".

ביטן תוקף את רגב וסמוטריץ': "עשו רפורמה בתחבורה על חשבון הקשישים"
רגב וסמוטריץ' חשפו רפורמה בתחבורה הציבורית: כמה אנחנו הולכים לשלם?

העימות בין שני חברי הליכוד עוסק ברפורמת "צדק תחבורתי" בהובלתה של רגב. אתמול אמר ביטן כי רגב מנעה את ייקור התעריפים ב־12% על חשבון ציבור הקשישים והאזרחים הוותיקים. 

עוד הוסיף: "אם ההנחות לקשישים יבוטלו, אני אדאג להפגנות הקשישים מול בתיהם של שרת התחבורה ושר האוצר. אני לא מאיים, אבל בסוף כולם מגיעים אלינו. אשב בנושא הזה עם ראש הממשלה כדי לשנות את ההחלטה". 

הבוקר רגב הגיבה לביטן: "לצערי, יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן לא בקיא בפרטים בלשון המעטה ואני בטוחה שאם היה מכיר לעומק את גזרת המדד שלשמחתי הצלחנו לבטל, אותה גזירה שהשיתה על משתמשי התחבורה הציבורית 12%, הוא היה נרתם לסייע למצוא פתרונות ולא עוד כותרות. אני שמחה שיחד עם ראש הממשלה ושר האוצר הצלחנו בכוחות משותפים לבלום את העליה במדד ולא על חשבון הוותיקים ובמקביל להביא את רפורמת היסטורית 'צדק תחבורתי' שתאפשר הנחות לכלל אזרחי ישראל בהיקפי הטבה גדולים כפי שהבטחתי עם כניסתי לתפקיד".

עוד המשיכה ואמרה: "כשרת התחבורה אני בטוחה כי כולם ירתמו להרחבת רפורמת 'צדק תחבורתי' וח״כ דוד ביטן בעצמו ירתם על מנת להביא תקציב שיכלול גם את הנסיעה חינם לוותיקים שכרגע זכאים ל50% הנחה. הטענה של ביטן כי נסיעות החינם שתוכננו במסגרת תכנית 'צדק תחבורתי' בוטלו בשל הצורך להשתמש בתקציב כמקור תקציבי לספיגת עליית מחירי התחבורה הציבורית היא לא נכונה ואין לה כל בסיס במציאות. רפורמת 'צדק תחבורתי' שיזמתי תעודד ותטיב עם כלל אזרחי מדינת ישראל המשתמשים התחבורה הציבורית".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שרת התחבורה תקפה בחריפות: "יו״ר ועדת הכלכלה ביטן לא בקיא בעובדות כי הרפורמה כוללת הנחות גדולות לזכאי ביטוח לאומי ואזרחים ותיקים, המשך ההטבה לנסיעה חינם לגילאי 75 ומעלה, הנחה לצעירים בגילאי 26-18, 50% הנחה לתושבים ביישובי פריפריה הגיאוגרפית והחברתית ונסיעה חינם למשך שנה לחיילים משוחררים ובני/בנות שירות לאומי. כל שאר הנתונים שאמר ביטן בועדה מטעים את הציבור באופן חסר תקדים. חשוב לשמור על ועדות מקצועיות ולא להפוך אותם לוועדות תקשורתיות".