יום החתול הבינלאומי, שמצוין היום ברחבי העולם, הוא הזדמנות להוקיר ולהכיר את חיית המחמד האהובה, ולגלות עליה דברים חדשים. "למעט מספר גוונים בודדים, חתולים הם כמעט עיוורי צבעים", מספרת אורלי זכאי, מומחית להתנהגות חתולים של חברת ביופט, שמפתיעה עם כמה עובדות שלא בטוח שכולם יודעים.

מיוחד לט"ו באב: כך תדעו שהחתול שלכם אוהב אתכם
כשלוהט בחוץ: כך נשמור על החתולים שלנו בימי הקיץ החמים

"חתול רואה בלילה פי שישה טוב יותר מאדם, בזכות שכבה מיוחדת של תאים משתקפים במיוחד שקולטים את האור", היא אומרת. "בנוסף, לחתולים יש חמש אצבעות בכפות הקדמיות ורק ארבע אצבעות בכפות האחוריות".

עובדות נוספות שמספקת זכאי הן כי חתולים לא מרגישים טעם מתוק, וחשוב לזכור כי אקמול או מאכלים כמו בצל ושוקולד רעילים ביותר עבורם.
"חתלתולים שרק נולדו הם חירשים למשך תשעה ימים. בנוסף, הם נולדים עם עיניים כחולות, והצבע משתנה בחודשים שאחרי הלידה. מרבית החתולים הלבנים בעלי עיניים כחולות הם חירשים. חתולים לבנים עם עין אחת כחולה חירשים רק באוזן הקרובה לעין הכחולה. חתולים לבנים עם עיניים כתומות אינם חרשים", היא מוסיפה.

עוד היא מציינת כי "האמונה התפלה של חתולים שחורים שמביאים מזל רע היא אמריקאית בלבד. באסיה ובאנגליה חתולים שחורים ידועים דווקא כמביאים מזל טוב. עוד דבר מעניין לדעת הוא כי המרחק בין קצוות השפם מהווה אומדן לחתול לגבי הרוחב של הגוף, וכך חתולים יודעים לא להכניס את הראש למקומות שהגוף לא עובר בהם".