מתקפת עקרבים: חמישה מקרים של עקיצת עקרב התרחשו במהלך הלילה (שישי) בהפרש של מספר שעות בלבד. 

סכנת העקרבים בקיץ: כך עליכם לפעול אם ילדכם נעקץ
גשם המטאורים הגדול של 2023 צפוי להיות מהיפים שנראו בשמי ישראל
 
אמש פעוטה כבת 3 מהנגב נעקצה מעקרב, והובאה לחבירה עם צוות מד"א במעבר מיתר שהיא במצב בינוני ומעורפלת הכרה עם תסמינים.  שעה לאחר מכן דווח על גבר בן 40 שנעקץ מעקרב צהוב בשטח סמוך לכביש 40 כשהוא במצב קל עם סימני עקיצה ברגל.

במקביל לכך, דווח על גבר כבן 28 שנעקץ מעקרב צהוב ונפגע באורח קל, סמוך ליישוב צוקים. בסמוך לחצות דווח על צעיר בן 18 מהדרום שנעקץ גם כן מעקרב צהוב ונפגע באורח קל.

בנוסף אליהם, צעיר בן 26 נעקץ מעקרב ונפגע באורח קל בשטח של חוות הצאן של הישוב קדר. 

בימי הקיץ יוצאות חיות מסוכנות, כאשר אחת מהן היא העקרב. מנהל היחידה למיון ילדים, ד"ר איתמר מונצ'ק אמר: "עם התחממות מזג האוויר אנו רואים יותר ויותר ילדים שנזקקים לטיפול לאחר מפגש עם בעלי חיים מסוכנים, בעיקר הכשת נחש או עקיצת עקרב. לאחר ההכשה או העקיצה, חשוב להרגיע את האדם שנפגע, לקרר את מקום העקיצה או ההכשה, ולא לעשות שום פעולה נמהרת כדי 'להוציא' את הארס, אלא להגיע במהירות למרכז רפואי קרוב כדי לקבל טיפול מתאים".

ד"ר מונצ'ק הוסיף כי עקרבים מוצאים מחסה במחילות ומתחת לאבנים ולקליפות של עצים. "מומלץ לצאת לטיול עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות, ולא להכניס את הידיים לסדקים בסלע או להפוך אבנים", הדגיש מנהל מיון ילדים. "אם ראיתם עקרב, שמרו על מרחק בטוח ממנו ואל תנסו להיות גיבורים, לשחק איתו או לנסות ללכוד או להרים אותו".