"הרגשתי מאוד לא נעים. מה, אנחנו באיראן או בישראל?", סיפרה צפי ארז (88) מגבעתיים על תחושותיה, לאחר שנהג אוטובוס של חברת דן התעלם ביום חמישי האחרון משאלותיה לגבי היעד שאליו הוא מגיע, וזאת בשל היותה אישה.

"עליתי עם בעלי בתחנה של קו 45 ברחוב ויצמן בדרך לקופת חולים. בגלל שהיו כמה קווים בתחנה רציתי להיות בטוחה שעלינו על הקו הנכון, ושאלתי את הנהג אם הוא מגיע לרחוב הרצל. הוא התעלם ממני כאילו אני אוויר. שאלתי פעם שנייה והוא שוב לא ענה. גם בפעם השלישית הוא לא התייחס", סיפרה ארז. "כשבעלי שאל את הנהג מדוע הוא מתעלם, הנהג השיב שהוא אינו מדבר עם נשים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ארז, ניצולת שואה שעלתה לישראל ביום הקמת המדינה, היא מוותיקות העיר גבעתיים. "באירופה היו קוראים לי 'יהודונת', ופה במדינת ישראל נהג באוטובוס ציבורי לא מוכן לענות לאישה. עוד ידרשו שנשים יישבו בספסל האחורי באוטובוס", הוסיפה. בני הזוג ארז התלוננו בהנהלת דן, וסיפרו על המקרה לשכנתם, פרופ' חנה יבלונקה, שכתבה פוסט בעניין בפייסבוק שעורר תהודה רבה. 

מחברת דן נמסר בתגובה: "חברת דן מתנצלת בפני בני הזוג על האירוע. עם פרסום הפוסט, נערך בירור ראשוני עם הנהג. התנהגות מסוג זה אינה מקובלת, ומנוגדת לתפיסת השירות לציבור הנוסעים, הנהוגה בדן מאז ומתמיד. לאחר שיחה שנערכה עם בני הזוג זומן הנהג להמשך בירור משמעתי, ויוסקו מסקנות כבר בימים הקרובים. דן פעלה ותמשיך לפעול לספק את השירות הטוב ביותר לכלל ציבור הנוסעים, ותחדד ביתר שאת את אמנת השירות של החברה לכיבוד כל נוסע ואדם באשר הוא".