צוותי כיבוי אש הגיעו היום (ראשון) לחלץ צעיר כבן 20 שנפל לבור בעומק שמונה מטרים בחצר בית בדיר אל אסד, ואיבד את הכרתו. במהלך ניסיונות החילוץ, נפלו שני לוחמי אש לבור ואיבדו את הכרתם. לאחר שהשלושה פונו למרכז רפואי לגליל, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותם של שניים מהם: לוחם האש, סמל עדנאן אסעד, שהיה בן 40 במותו, והצעיר בן ה-20, שנפל לבור.

צוותי הרפואה להיאבק על חייו של הפצוע השלישי, לוחם האש שנפגע באורח אנוש באירוע החילוץ, בן 33 ממעלות-תרשיחא, אשר הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא מונשם. מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה רבה לחייו.

סמל עדנאן אסעד מבית ג׳אן, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, כאשר הקטנה שבהם בת חודשיים בלבד. כאמור, שני הלוחמים שהגיעו לחלץ את הפצוע מהבור חולצו מוקדם יותר מחוסרי הכרה, ופונו לטיפול בבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה. בהמשך חולץ ופונה גם הצעיר במצב אנוש, תוך שצוות מד"א מבצע בו פעולות החייאה. 

עדנאן אסעד (צילום: כבאות והצלה)
עדנאן אסעד (צילום: כבאות והצלה)

פראמדיק מד"א אדי זוגוט סיפר: "מדובר ככל הנראה בבור מים שצעיר שירד לתוכו איבד את ההכרה. שני גברים נוספים שירדו לבור על מנת לסייע ולחלץ אותו איבדו גם הם את ההכרה. לאחר חילוץ של שני הגברים הענקנו להם טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבי"ח תוך פעולות החייאה כשמצבם אנוש. בדקות אלו נמשכים ניסיונות החילוץ של הצעיר ואנחנו ערוכים להעניק לו טיפול רפואי בתקווה שניתן יהיה להציל אותו". 

בתוך כך, תושב הכפר בן 28 נעצר בחשד שהעסיק את הצעיר מחברון. חקירת כניסתו לבור עדיין מתנהלת וטרם ברורה בשלב זה. מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד"ר חאלד עטאללה, מסר כי ככל הנראה הנפגעים שאפו גזים רעילים בעת ששהו בתוך הבור.