תקרית התרחשה היום (ראשון) בקו אוטובוס 885 של חברת "נתיב אקספרס" מאשדוד לצפת, לאחר שחבורת נערות שביקשו לעלות לאוטובוס התבקשו על ידי הנהג להתכסות משום שלבשו בגדים קצרים ושיישבו בחלק האחורי של האוטובוס בלבד.

נהג דן סירב לענות לנוסעת קשישה, בשל היותה אישה
"זה קו של בנים": נערה סורבה לעלות על קו אוטובוס באשדוד

לאחר התקרית, טענו הנערות כי "היינו בשוק, היינו בהלם. כולם הפנו מבטים, הסתכלו על הרצפה. היה רק חרדים באוטובוס, הם לא הגיבו. היה שם חוסר אונים והשפלה. ניסו לדבר עם הנהג הוא אמר שאנחנו ערומות ושאנחנו לא מבינות כלום. פחדנו, באותו הרגע השתתקנו. היה שם חוסר אונים".

מחברת "נתיב אקספרס" נמסר: "נתיב אקספרס למדה אודות פרטי המקרה מפניות התקשורת ובכוונתה לברר באופן יסודי את העובדות אל מול חב' קבלן המשנה שביצעה עבור נתיב אקספרס את הנסיעה הזו (המהווה חלק ממערך התגבורים של החברה בתקופת "בין הזמנים") ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים בניסיון נחוש למנוע הישנות מקרים שכאלו".

יחד עם זאת, ותחת ההסתייגות שטרם קוימה בדיקה יסודית, יאמר כבר כעת כי ברמה העקרונית נתיב אקספרס מוקיעה בכל פה, התנהגות המדירה או פוגעת בנוסעים כלשהן על רקע מין, גזע, לאום ו/או אופן לבוש, ואינה נכונה להשלים עם תופעות (נקודתיות וחריגות ככל שיהיו) מעין אלו שתוארו על ידי הכתב. עוד יצוין כי החברה מתדרכת באופן שוטף את נהגיה בין היתר בכל הנוגע לדרך הארץ כלפי ציבור הנוסעים ולחובתם לאפשר עליה ונסיעה חופשית, בטוחה ונוחה לכל נוסע ונוסעת, תוך שמירה על מרחב הפרטיות של הנוסע, וכי התנהלות  מצד נהג קבלן המשנה, כפי המתוארת על ידי הכתב, חורגת באופן בוטה מהנחיותיה לנהגי החברה ולאלו הפועלים בשירותה", הוסיפו.

תנועת "בונות אלטרנטיבה" מסרה: "זו לא טעות, זו מדיניות. ממשלת ישראל פועלת באופן אקטיבי להדיר ולמחוק נשים מכל מקום. אין לנו ברירה, ואנחנו חייבות לקחת את השמירה על ביטחוננו לידיים. הקמנו את ״סיירת בונות״ וכבר בימים הקרובים ננטר ונדגום אוטובוסים ברחבי הארץ כדי לשמור ולהגן על נערות וצעירות בכל הארץ, ולוודא שמקרים כאלה, באוטובוסים ובכל מרחב ציבורי אחר, לא יחזרו על עצמם. אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחונן של נשים בישראל כפי שאנחנו עושות כבר 3 שנים ולא נרפה עד שנגיע ליעד".