סמל עדנאן אסעד, לוחם אש שנפל לבור בחצר בית בדיר אל אסד במסגרת ניסיונות חילוצו של צעיר בן 20 שנפל לבור ואיבד את הכרתו, הובא היום (שני) למנוחות בבית ג'אן. 

"חבורה של מופקרים": פיצוץ חסר תקדים בשידור בין ינון מגל וטייס לשעבר
"פוגע במדע ובמחקר": 91 אנשי רוח הצטרפו לעתירות נגד חוק צמצום הסבירות
 
מארגון מד"א אליו השתייך אסעד נמסר: "מגן דוד אדום מרכין ראש עם פטירתו של עדנאן אסעד ז"ל, מתנדב מד"א שנהרג אתמול (א') באסון הבור בדיר אל אסד בעת מילוי תפקידו כלוחם אש בכיבוי והצלה. עדנאן (40) ז"ל, התגורר בבית ג'אן וסיים לאחרונה קורס חובשי רפואת חירום של מד"א שעבר כחלק מהכשרתו כלוחם אש. עדנאן ז"ל הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. לאחר שסיים את קורס החובשים והחל להשתלב במד"א, חלם עדנאן להתקדם כמתנדב בארגון ולהפוך בהמשך לנהג אמבולנס".

ליאור גלייזר, חובש רפואת חירום-נהג אמבולנס ואחראי מתנדבים בתחנת מד"א בכרמיאל, ספד לחברו: "עדנאן חלם להתקדם במד"א ולהציל חיים גם כנהג אמבולנס. הוא החל להתנדב לאחרונה והתאהב בעשייה הרפואית ובעזרה לאחר. הוא היה בחור חרוץ ואהוב, שתמיד אהב לעזור לכולם בשני הכובעים שלו – גם במד"א וגם בכיבוי והצלה. הבשורה על מותו הייתה קשה וכואבת מאוד, זו אבדה קשה וכואבת. יהי זכרו ברוך".

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "אנחנו כואבים על לכתו המצערת והטרגית של עדנאן אסעד ז"ל – אדם אהוב ומוכשר שפעל בחזית כפולה על מנת להציל חיים במרחב הציבורי - גם כלוחם אש וגם כמתנדב מד"א. אנו שולחים תנחומים גדולים למשפחתו".

כזכור, אתמול צוותי כיבוי אש הגיעו לחלץ צעיר כבן 20 שנפל לבור בעומק שמונה מטרים בחצר בית בדיר אל אסד, ואיבד את הכרתו. במהלך ניסיונות החילוץ, נפלו שני לוחמי אש לבור ואיבדו את הכרתם. לאחר שהשלושה פונו למרכז רפואי לגליל, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותם של שניים מהם: לוחם האש, סמל עדנאן אסעד, שהיה בן 40 במותו, והצעיר בן ה-20, שנפל לבור.

צוותי הרפואה ממשיכים להיאבק על חייו של הפצוע השלישי, לוחם האש שנפגע באורח אנוש באירוע החילוץ, בן 33 ממעלות-תרשיחא, אשר הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא מונשם. מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה רבה לחייו.

סמל עדנאן אסעד מבית ג׳אן, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, כאשר הקטנה שבהם בת חודשיים בלבד. כאמור, שני הלוחמים שהגיעו לחלץ את הפצוע מהבור חולצו מוקדם יותר מחוסרי הכרה, ופונו לטיפול בבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה. בהמשך חולץ ופונה גם הצעיר במצב אנוש, תוך שצוות מד"א מבצע בו פעולות החייאה.