בעקבות גל הטביעות שפוקד את המדינה בחודש האחרון, עינת שגיא אלפסה, מנהלת אגף קשרי חוץ בארגון בטרם לבטיחות ילדים התראיינה ל'מעריב' והביעה דעתה בנושא.

טרגדיה בנתניה: גבר בן 50 טבע למוות בחוף סירונית
אסון בדרום: פעוטה טבעה למוות בבריכה בבית פרטי

"אחת הסיבות לעלייה לטביעות בבריכות זה כי יש יותר בריכות פרטיות בבית ויש לנו תחושה שמה שיש לנו בבית זה בטוח ויש לנו שליטה, אבל לצערי זה לא נכון", אמרה אלפסה. "מים זה כיף ונהדר, אבל יש בהם המון סכנות, במיוחד לילדים מתחת לגיל חמש. מרכז הכובד שלהם נמצא בחלק העליון של הגוף ולכן מספיק שהם טיפה יתכופפו קדימה ויפלו על הראש וברגע שהפה והאף מכוסים במים, זה מצב של טביעה".

"ילד שנופל לתוך מים לא יכול לקום וללכת או לצעוק, זה עניין של דקות, תוך 4-6 דקות זה מגיע למצב של איבוד הכרה ואף למוות. זה מאוד מהיר, ברגעים שאנחנו לא שמים לב. אם ילד נופל בדשא אנחנו נשמע את זה, אם ילד ייפול למים אנחנו לא נשמע כלום", הוסיפה.

עוד הסבירה: "חשוב לגדר את הבריכה. יצאנו מהבריכה, הילד לא מבין שעכשיו אי אפשר להיכנס שוב, מומלץ לרוקן את המים בבריכות קטנות ובבריכות יותר גדולות חשוב שלא תהיה גישה לילדים, לגדר את הבריכה עם שער שננעל אוטומטית, גידור שאי אפשר לעבור. אם אין דרך לגדר אז למצוא משהו אחר שימנע מהילד להגיע למים ללא השגחה".

עינת שגיא אלפסה (צילום:  ענבל מרמרי)
עינת שגיא אלפסה (צילום: ענבל מרמרי)

"זו תופעה שקיימת גם בעולם, יש מקומות שבהם הגידור הוא חובה, אבל בישראל זו תופעה שצוברת תאוצה, בשנים האחרונות יש עלייה מאוד גבוהה בטביעות בבריכות פרטיות, גם בבתים וגם בצימרים", הוסיפה אלפסה. "זו תופעה שהייתה פחות קיימת לפני עשור. אנחנו מאוד מודאגים מהתופעה הזו. הורים לא מספיק מבינים שהם מכניסים סכנה הביתה".

לסיום אמרה: "אנחנו פועלים לקדם תקנה שתחייב את כל מי שיש לו בריכה פרטית לגדר את הבריכה. אנחנו בקשר עם הוועדה לזכויות הילד, משרד הפנים ומשרד הבריאות. אנחנו מאוד מקווים שנצליח לרתום את כל הגורמים כדי לעשות את השינוי כי זו הדרך היחידה".