המוקש הגדול הבא שמתגלגל לפתחה של הממשלה הוא חוק הגיוס, כאשר בשלב זה במפלגות החרדיות מתנגדים בתוקף לכל פשרה בנושא. הרב דב הלברטל, פובליציסט ומשפטן חרדי, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את הסירוב לגיוס ע"י רבים במגזר, והציע בתכנית של ניסים משעל ב-103FM "לשלול אזרחות בהסכמה למי שלא רוצה להתגייס". 

מאז 1948: כך הפכה סוגיית גיוס בני הישיבות לתפוח אדמה לוהט עבור ממשלות ישראל

"שום פשרה לא תהיה כאן, שלא ירמו את הציבור", הבהיר בפתח דבריו. "לא יהיה בחור ישיבה אחד שיתגייס לצבא או לשירות לאומי. המצב הבלתי מוסרי הזה של רבבות שלא מתגייסים לשום דבר, לא לומדים לימודי ליבה ולא מכירים במדינה הוא לא נתפס. איזו מדינה בעולם הייתה נותנת אזרחות לאנשים הללו? איזו מדינה בעולם הייתה נותנת לדבר כזה להתקיים?".

האם ההנהגה החרדית מבינה את המחיר של הלחץ לחוקק את החוק?
"הם לא ישלמו מחיר, וזו בדיוק הבעיה. יהיו הפגנות כמו שיש עכשיו ובמשך יום-יומיים יהיו עימותים. לא רק שהם לא ישלמו מחיר, נתניהו ימשיך לממן אותם. זה לא ייאמן". 

"גם גנץ ילביש שטריימלים על כל התושבים אם הם יבקשו את זה", העריך המשפטן החרדי. "לפיד אולי לא יעשה את זה, אבל הוא יפטור אותם מגיוס. כל מה שהם ירצו הם יקבלו, כי מדובר פה במדינה חילונית ללא ערכים מוסריים. זה מה שיש פה. אנשים חילוניים, ציבור נפלא. אם הייתי עכשיו בצריח הטנק, כפי שהייתי בסיני במשך שנים כמפקד טנק והייתי שומע את כל הסיפורים האלה על חוק הגיוס - הייתי יורד מהארץ. זה מה שהייתי עושה". 

"אני אומר לאחיי החרדים דבר מאוד פשוט: אתם לא רוצים להתגייס ולא ללכת לשירות לאומי? הכל טוב ויפה, זו עמדה אידאולוגית. אבל אתם צריכים לשלם מחיר על זה. לשלול מכם את האזרחות בהסכמה, לא לתת לכם לבחור לכנסת ולא להיבחר", טען הרב הלברטל. "לא ייתכן שגולדנופף שלא שירת יום אחד הוא ירים אצבע וישלח למוות את הבן של השכן החילוני שלו". 

את דבריו חתם באומרו כי "היום בעצם הכפייה הדתית רק מתגברת. צריך לפרק את היחס הזה בין דת ומדינה. הדת משחיתה את המדינה, המדינה משחיתה את הדת. מה הבעיה להוציא חוק יסוד: הפרדת דת ומדינה? מה הבעיה? לציבור החילוני אין עמדה מוסרית, אין לו חוט שדרה בכלל. זה לא ייאמן. איזו מדינה הייתה נותנת לגוף כזה להתקיים ולממן אותו? רב ראשי מטעם המדינה שמתנגד לגיוס ולא אומר תפילה לשלום המדינה. איזו מדינה הייתה מאפשרת זו?".