הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יחל מחר (שישי) את פעילותו. עמירם אוחיון, מנכ"ל חברת תבל המפעילה את הרכבת הקלה, שוחח עם ליאת רון ויעל איילון בתוכניתן ב-103FM ואמר: "לאחר ייצוב המערכת נוסע לא יחכה יותר משש דקות לתחנה".

"מגשימים חלום": נתניהו חנך את הרכבת הקלה בגוש דן; אלפי מפגינים נכחו במקום
הרכבת הקלה לא תעבוד בשבת: "הנזק למשק הישראלי הוא קרוב למיליארד שקלים בשנה"

הוא הסביר: "זה יקרה אחרי שנצליח לייצב את המערכת ולסנכרנן את המערכת בצורה טובה יותר עם הרמזורים. כל סנכרון של אותו גל ירוק, מינימום שהייה בצמתים ומינימום הפרעה לרכבים האחרים - זה ייקח מספר חודשים".

על אופן פעולת הקו ומערכת התשלום הבטיח אוחיון: "למשתמשי התחבורה הציבורית יהיה קל, ההתחלה של השימוש ברכבת מאוד דומה למה שמשתמשים באוטובוסים או ברכבת ישראל. מערכת התשלומים שקיימת בכל מערך התחבורה הציבורית בישראל מאוד ידידותית", עוד הוסיף כי "אנחנו מקווים שיהיו לנו הרבה נוסעים שעד היום נסעו ברכבים הפרטיים".

מוקדם יותר היום נערך טקס השקת הרכבת הקלה בתחנת הקו האדום בפתח תקווה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס, ואמר: "אני נרגש מאד. אנחנו בפתח תקווה, אמי נולדה בפתח תקווה לפני 100 שנים. היו פה פרדסים וקומץ בתים ותראו איפה אנחנו היום. אנחנו מגשימים את חלום התחבורה לישראל. חייבים לממש את החזון של לעבור בין הערים, בתוך הערים ובין המדינות".

שר האנרגיה ישראל כ"ץ, שכיהן שנים רבות כשר התחבורה, והיה זה שהחל את הפרויקט, אמר: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו זוכים להוביל ולחנוך פרויקט אחרי פרויקט. מירי רגב, את בולדוזרית. אני גאה שחזרת למשרד התחבורה ולקחת את ההגה". הוא הזכיר את דבריו, בעת פיצוץ גשר מעריב, שהחל את הפרויקט: "בעוד רגעים אלחץ על הכפתור וגשר מעריב יקרוס. פיצוץ הגשר היום נושא איתו בשורה. אין דרך חזרה, עד לצפירת הרכבת".